سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زندان باید به دانشگاه تبدیل شود

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان گفت: باید زندان را به دانشگاه تبدیل کرد تا افراد بعد ازخروج از زندان بتوانند برای خود شغل ایجاد کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، فاطمه السادات حسینی در بازدید از بند نسوان زندان مرکزی کرمان گفت: امیدواریم زندان‌ها به دانشگاه تبدیل شوند.

وی اظهارداشت: بانوان زندانی باید از ظرفیت‌های فراهم شده استفاده کنید تا هر کدام بعد از خروج از زندان، حرفه و فنی را آموزش دیده باشید و بتوانید برای خود اشتغال پایدار ایجاد کنید.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان با اشاره به برگزاری جشن گلریزان ویژه زنان در هشتم خردادماه گفت: هدف ما این است در این جشن، حضور بانوان خیر را در این جشن با سه رویکرد آگاه سازی بانوان در رابطه با مسائل اقتصادی و کارآفرینی، بیان توانمندی‌های زنان استان کرمان و کمک به مددجویان زن جرایم غیرعمد داشته باشیم.

حسینی افزود: بر اساس رویکرد موجود مبتنی بر کاهش جمعیت کیفری زندان ها، در صدد هستیم که مددجویان زن جرایم غیرعمد از زندان‌ها آزاد شوند.

وی با اشاره به ورود تعدادی از بانوان به دلیل جرایم غیرعمد به زندان‌ها اشاره کرد و گفت: هم اکنون ۲۰ کودک زیر دو سال که مادران آن‌ها زندانی هستند، در مهدکودک زندان مرکزی کرمان نگهداری می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: در ابتدای سال جاری ۷ مددجوی زن جرایم غیرعمد از زندان‌های استان کرمان با کمک خیران آزاد شدند.
حسینی ادامه داد: در کنار کمک به آزادی مددجویان جرایم غیرعمد باید در حوزه پیشگیری و اطلاع رسانی نیز اقدامات لازم را انجام دهیم.

در حال حاضر ۱۰ مددجوی زن جرایم غیرعمد در زندان‌های استان کرمان هستند که برای آزادی آن‌ها حدود ۴۰۰ میلیون تومان نیاز است.

انتهای پیام/ح

بازدید مدیرکل امور بانوان وخانواده استانداری کرمان از زندان زنان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.