سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فروشندگان سیار و روزبازار‌ها ساماندهی شوند

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه بر لزوم ساماندهی فروشندگان سیار و روزبازار‌ها در این شهرستان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر ، جاسم زارعی صبح دوشنبه در نشست با شهردار چاه‌مبارک با اشاره به اینکه بهداشت مدعی‌العموم در مقوله‌های موثر بر سلامتی است اظهار داشت: این امر به تنهایی و بدون مشارکت ارگان‌ها و آحاد مردم تنها ۲۰ درصد پیش رونده خواهد بود و تا نتیجه نهایی ۱۰۰ درصدی همراهی همه جانبه‌ای را می‌طلبد.

وی افزود: با توجه به تعریف سازمان جهانی بهداشت، سلامت مردم فقط خلاصه در سلامت جسم و ظاهر نیست و ابعاد روانی، معنوی و اجتماعی سلامت بسیار حائز اهمیت است تا معنای کامل سلامت ایجاد شود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان عسلویه تصریح کرد: سلامت برای همه و همه برای سلامت باید اساس کار ما باشد. تلاش‌های ائمه جمعه و ارگان‌های تاثیرگزاری، چون بسیج و حتی سمن‌ها و اجتماع‌های مردم نهاد از اهمی تبالایی برخوردار است.

وی اضافه کرد: سال‌های پس از انقلاب اسلامی سال‌های امید مردم است و تلاش‌ها در زمینه سلامت مردم اثر بخش بوده و امید به زندگی به شکل قابل توجهی رشد داشته و هم اکنون سن امید به زندگی به ۷۰ سال رسیده است.

زارعی اشاره‌ای هم به آلودگی هوا داشت و بیان کرد: به شکل آکادمیک و علمی پیگیر حل مشکلات آلودگی هوا با تیم تخصصی خواهیم بود. همکاری شهرداری در امر آموزش و فرهنگسازی در راستای ارتقای سطح سواد سلامت مردم ضروری است.

وی ابراز نگرانی خود را مبنی بر رواج تغذیه ناسالم در بین جوانان و متاسفانه کودکان اعلام کرد و مجددا بر این مهم صحه گذاشت که شهرداری‌ها می‌توانند در امر آموزش و استفاده از اساتید برای خانواده‌ها در رفع عدم آگاهی نسبت به مخاطرات تغذیه ناسالم علی الخصوص چاقی، دیابت، بیماری‌های قلبی عروقی و. بسیار توانمند و تاثیرگذار عمل کنند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان عسلویه خواستار برگزاری سمینارها، نمایشگاه‌ها، ایستگاه‌های آموزش سلامتی و اقداماتی از این دست با همکاری شهرداری شد و آمادگی خود و تیم شبکه بهداشت را برای کمک به موضوع آموزش اعلام کرد.

زارعی با تاکید بر سامان دهی فروشندگان سیار سطح شهر و همچنین روز بازار‌ها خاطرنشان کرد: برای انجام آزمایشات سلامت از این قشر زحمتکش و در نهایت تحویل کارت سلامت به شهرداری‌ها برای فروشندگان آماده هستیم.

محمد مقدسی شهردار چاه مبارک نیز آمادگی همه جانبه خود و تیم شهرداری چاه مبارک را برای محقق شدن امر سلامت عموم مردم اعلام داشت و تاکید کرد که در این امر مهم، قاطعانه و خالصانه از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

در پایان این نشست تفاهم نامه‌ای در باب توسعه همکاری طرفین برای ارتقای سطح سلامت عموم مردم در شهر چاه مبارک به امضای دو طرف رسید.

انتهای پیام/م

لزوم ساماندهی فروشندگان سیار و روزبازار‌ها در عسلویه

برچسب ها: اخبار سلامت ، تغذیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.