سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعزام ۱۵ هیات تجاری خراسان شمالی به کشور‌های همسایه

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان گفت: امسال ۱۵ هیات تجاری به منظور گسترش مراودات تجاری به کشور‌های همسایه و دیگر کشور‌ها اعزام می‌شوند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز  بجنورد؛ محمد صمدی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان افزود: در سال جاری ۱۵ هیات تجاری از خراسان شمالی به منظور گسترش مراودات تجاری به کشور‌های همسایه و دیگر کشور‌ها اعزام می‌شوند.
وی با بیان این که هم اکنون تجار استان با ۳۰ کشور جهان رفت و آمد تجاری دارند ، بیان کرد: اعزام هیات‌های تجاری به ۱۵ کشور برای برقراری روابط تجاری بیشتر، آشنایی تجار ایرانی با سایر کشو‌ها و برطرف کردن مشکلات پیش رو انجام می‌شود.
صمدی رقابت پذیری تولید ، بهره وری ، حمایت از صادرات و پیاده سازی اقتصاد دانش بنیان را از جمله راهکاری پیشنهادی در راستای بهبود فضای کسب کار در استان برشمرد و گفت: اولین گام برای بهبود محیط کسب و کار ، ایجاد ثبات اقتصادی است.
دبیر و سخنگوی شورای گفت و گوی دولت با بخش خصوصی خراسان شمالی اظهار کرد: مقدمات اولیه برای اعزام هیات‌های تجاری به کشور‌های تاجیکستان، ترکمنستان، عراق، افغانستان، ترکیه، گرجستان، قزاقستان، قرقیزستان، روسیه، آذربایجان، چین، آلمان، هندوستان، امارات متحده عربی و فرانسه فراهم شده است.
وی بیان کرد: برخی از هیات‌های تجاری نیز از سایر کشور‌ها در سال جاری وارد استان خراسان شمالی خواهند شد.
رئیس اتاق بازرگانی استان سهم اشتغال خراسان شمالی را در بخش   ۳۹ ممیز ۶ دهم درصد، صنعت ۲۴ ممیز ۳ دهم و خدمات ۳۶ ممیز یک دهم درصد بیان کرد و افزود: هم اکنون خراسان شمالی حدود ۴۰۰ واحد تولیدی و صنعتی با سرمایه گذاری ۱۳ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۱۱ هزار نفر دارد که از لحاظ داشتن صنایع بزرگ صنعتی در بین ۳۱ استان کشور رتبه دهم دارد.
گفتنی است: خراسان شمالی با کشور ترکمنستان ۳۰۱ کیلومتر مرز مشترک دارد.
انتهای پیام/ ب

فعالیت ۴۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در خراسان شمالی

برچسب ها: اتاق بازرگانی ، صنعت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.