سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حکم تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز اجرایی می شود

استاندار لرستان گفت: احکامی که برای تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز صادر شده باید اجرا شود تا سایر مردم با اطمینان از جدیت دولت، از ساخت و ساز غیرمجاز پرهیز کنند

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛سید موسی خادمی، استاندار لرستان گفت: ساخت و ساز غیرمجاز مشکل تمام کشور و لرستان است و بدون شک مردم از برخورد‌های قانونی با متخلفان خوشحال می‌شوند.

وی با تاکید بر افزایش مسئولیت پذیری شهرداری، راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی نسبت به ساخت و ساز‌های غیرمجاز اظهار داشت: قانون حفظ اراضی بسیار غنی است و جهاد کشاورزی نباید به راحتی اجازه دهد زمین‌های کشاورزی تغییر کاربری یابند.

وی ادامه داد: دستگاه‌های خدمات رسان حق خدمت رسانی به ساخت و ساز‌های غیرمجاز را ندارند و علاوه بر دستگاه‌های عنوان شده، بنیاد مسکن، دهیاری‌ها و فرمانداری‌ها نیز از عناصر اصلی در این حوزه هستند.

استاندار لرستان گفت: رفتار مدیرکل راه و شهرسازی در خصوص اجرای طرح بازآفرینی قابل قبول نیست و در صورت ادامه روند بی برنامه فعلی، از این برنامه حذف خواهد شد.

خادمی افزود: وظیفه راه و شهرسازی به عنوان دبیرخانه ستاد بازآفرینی تعیین و ابلاغ وظایف دستگاه‌های عضو است، اما به عنوان دبیرخانه حتی اطلاع ندارد هر اداره چه اقدامی انجام داده است.

وی تصریح کرد: به همین دلیل دستگاه‌ها تنها کار روتین خود را انجام می‌دهند و به دلیل نبود برنامه ریزی واحد، پراکندگی در طرح بارز است.

وی گفت: معاونت هماهنگی امور عمرانی باید ظرف مدت ۱۰ روز برنامه‌های ستاد بازآفرینی را با همکاری اداره کل راه و شهرسازی احصا و به صورت کتابچه چاپ کند تا بتوان اهداف این طرح را به طور دقیق پیگیری کرد.

استاندار لرستان گفت: دولت مصوب کرده تمام زمین‌های دولتی به صورت رایگان در اختیار ستاد بازآفرینی قرار گیرد و برای توسعه و ساختمان سازی استفاده و به ساکنان بافت‌های فرسوده واگذار شود.

خادمی بیان کرد: با توجه به محدودیت‌های شهر خرم آباد، راه و شهرسازی حق فروش هیچ زمین و منزل سازمانی را ندارد چراکه پس از فروش این ملک ها، باید برای خرید زمین جهت اجرای طرح‌های عمرانی دوباره هزینه پرداخت کینم.

وی تاکید کرد: در اجرای طرح بازآفرینی قرار نیست از ساکنان پول دریافت شود بلکه باید با اجرای طرح کلید به کلید، خانه‌های فرسوده را تحویل گرفت و منازل مسیکن مهر را به مردم واگذار کرد.

وی یادآور شد:باید طرح بازآفرینی با سرعت اجرا شود چراکه در صورت وقوع زمین لرزه در این مناطق، فوت، جرح و بازسازی سه برابر برای دولت هزینه خواهد داشت.

وی تاکید کرد: باید تا ۱۰ روز آینده، دست کم ۲۰۰ واحد مسکونی بافت‌های فرسوده برای تحویل و انتقال ساکنان به مسکن مهر تعیین تکلیف شود.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان نیز گفت: طرح بازآفرینی در ۲۷ محله لرستان واقع در شهر‌های خرم آباد، بروجرد، الیگودرز، دورود و کوهدشت اجرا می‌شود.

علی علیخانی افزود: ۹۰ خانوار ساکن در محله علی آباد خرم آباد رضایت دارند منزل خود را تحویل داده و به مسکن مهر منتقل شوند و در حال حاضر ۸۰ واحد مسکن مهر آماده واگذاری به این افراد است.

وی بیان کرد: هر واحد مسکن مهر ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات دارد و مابقی آورده نیز طلب پیمانکار است که در مجموع ارزش هر واحد مسمن مهر ۹۰۰ میلیون ریال محاسبه شده است.

وی اضافه کرد: پارسال در مجموع ۶۳ میلیارد ریال برای اجرای طرح بازآفرینی در استان جذب شده است.

رییس سازمان برنامه ریزی و بودجه استان لرستان نیز گفت: با توجه به عدم گزارش دستگاه‌های مختلف، مشخص است اداره کل راه و شهرسازی برنامه مشخصی برای اجرای طرح بازآفرینی نداشته است.

علی هادی چگنی افزود: متولی طرح‌های عمرانی و اقتصادی هر محله مشخص نیست و احتمال دارد در بسیاری از محله‌ها موازی کاری شده باشد.

وی تصریح کرد: اقدامات دستگاه‌ها در این محلات بر اساس برنامه دبیرخانه نبوده، بلکه حسب وظایف ذاتی بوده و سلیقه‌ای عمل شده است.

انتهای پیام/د

راه و شهرسازی برنامه دقیقی برای اجرای طرح بازآفرینی ندارد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.