سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماينده شيان چين در ديدار با شهردار اصفهان:

تاکید بر تقویت روابط خواهرخواندگی اصفهان با شهر شيان

مديرکل دفتر امور خارجی شهرداری شيان چين گفت: در تلاشيم تا روابط 27 ساله دو شهرخواهرخوانده اصفهان و شيان را تقويت کنيم.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،وانگ شياوژن در ديدار با شهردار اصفهان با اشاره به اين که روابط 27 ساله شهر شيان چين و اصفهان، نيازمند توسعه، تحکيم و تقويت است، خاطر نشان ساخت: هدف ما از سفر به اصفهان نيز تحکيم و تقويت اين روابط است و اميدواريم بتوانيم روابط خود را با اصفهان بهتر از گذشته ادامه دهيم.

وی با بيان اين که اصفهان بسيار زيباتر از گذشته شده است ، اظهار کرد: وجود درختان و فضاي سبز موجود، لطافت و زيبايي خاصي به اين شهر بخشيده است.  

مديرکل دفتر امور خارجي شهرداري شيان چين افزود: قرار است اجلاس بزرگ راه ابريشم از 7 تير ماه در شهر شيان چين برگزار شود که از شهردار اصفهان نيز دعوت مي کنيم در صورت امکان در اين اجلاس حضور يابند.

شهردار اصفهان نيز در اين ديدار اظهار کرد: خواهرخواندگي اصفهان با شهر شيان چين در سال هاي گذشته به دليل تناسب ها و اشتراکات بسيار زياد ميان اين دو شهر شکل گرفته و اين اشتراکات مانند سابقه پايتخت بودن، داشتن مساجد بزرگ، جمعيت زياد، دارا بودن آثار تاريخي و ميراثي متعدد، هنوز هم زمينه ساز همکاري و ارتباطات دو شهر است.

قدرت الله نوروزي تأکيد کرد: شهرداري اصفهان بسیار علاقه مند به گسترش اين روابط در حوزه هاي مختلف است.

وي با بيان اينکه روابط ايران و چين به ويژه پس از انقلاب بسيار خوب بوده است، تصريح کرد: بايد در شرايط فعلي نيز بتوانيم ارتباط و تعاملات خود را در حوزه هاي اقتصادي و مبادلات بانکي گسترش دهيم.

شهردار اصفهان ادامه داد: با توجه به در حال توسعه بودن شهر اصفهان، شرکت هاي مختلفي از کشور چين مي توانند در بخش هاي مختلف مانند حوزه گردشگري، روابط بازرگاني، هنري، ميراث فرهنگي، محيط زيست، آموزش و ... سرمايه گذاري کنند و بر اساس توافق نامه هايي که در گذشته با شهر شيان چين امضا شده، وارد عمل شوند.  

در پايان اين نشست بر پيگيري موضوعات مطرح شده در تفاهم نامه بسته شده در سال گذشته از جمله برپايي نمايشگاه صنايع دستي اصفهان در شهر شيان و تعامل و همکاري ويژه در حوزه طب سنتي تأکيد شد.  

 

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.