سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تلاش شرکت روسی کنکورد برای رد کیفرخواست رابرت مولر در پرونده دخالت در انتخابات آمریکا

وکیل شرکت روسی «کنکورد» در تلاش است تا کیفر خواست مطرح شده علیه این شرکت از سوی بازرس ویژه پرونده مداخله ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا را رد کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، اسناد دادگاهی نشان می‌دهد اریک دوبلیر، وکیل شرکت «مدیریت و مشاوره کنکورد» از دادگاه منطقه‌ای فدرال  آمریکا خواسته تا اجازه بررسی دستورالعمل‌های هیئت منصفه را به او بدهد تا شاید از این طریق بتواند برای رد کیفر خواست رابرت مولر، بازرس ویژه پرونده مداخله روسیه در انتخابات سال 2016 آمریکا، علیه موکل خود اقدام نماید.

در نهم ماه می شرکت روسی کنکورد دعوی را در رد اتهامات مطرح شده در ماه فوریه سال 2018 از سوی بارزس ویژه پرونده تحقیقات مداخله ادعایی روسیه در انتخابات سال 2016 مطرح کرد.

اسناد دادگاهی روز دوشنبه نشان داد نقض قوانین فدرال وزارت دادگستری آمریکا و کمیته انتخابات فدرال مستلزم این است که متهم به طور آگاهانه عمل نماید، این در حالی است که این مورد در هیچ یک از اعلام جرم‌های صورت گرفته لحاظ نشده است. متهم کنکورد به دنبال بررسی خصوصی دستورالعمل‌های قانونی ارائه شده از سوی بازرس ویژه به هئیت منصفه است.

اگر دادگاه مشخص کند که چنین سندی وجود دارد که نشان می‌دهد تیم تحقیقاتی بازرس ویژه دستورالعمل اعلام جرم دقیق و کاملی را در این باره ارائه نداده است، در نتیجه باید این دستورالعمل به متهم ارائه شود؛ زیرا ممکن است در آن بتواند به مواردی برای رد کیفر خواست علیه خود اقدام نماید. بنا بر اسناد دادگاهی، تیم حقوقی شرکت کنکورد همچنین رابرت مولر را متهم به مطرح کردن اتهامات ساختگی علیه این شرکت کرده و گفته است بر اساس همین اتهامات ساختگی علیه این شرکت اعلام جرم صورت گرفته است.

بر اساس اسناد دادگاهی مشخص شد: برخلاف پرونده‌های انتخاباتی که تا پیش از آن در وزارت دادگستری آمریکا طرح شده‌اند، در دعوی مطرح شده علیه شرکت کنکورد، بازرس ویژه پرونده از تمام قوانین نظامنامه جنایی فدرال برای دامن زدن بیشتر به توطئه علیه این شرکت استفاده کرده است تا ادعا کند یک شرکت خارجی بدون حضور در آمریکا در جرم ساختگی توطئه برای مداخله در انتخابات این کشور نقش داشته است.

در 16 ماه فوریه سال جاری میلادی اسناد دادگاهی وزارت دادگستری آمریکا نشان داد که وزارت دادگستری این کشور 13 تبعه روسی و 3 شرکت این کشور را به اتهام مداخله در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 این کشور متهم کرده است. مسکو بارها ضمن رد اتهامات مطرح شده آنها را پوچ خوانده و این اتهامات را بخشی از یک تلاش گسترده‌تر با انگیزه سیاسی با هدف آسیب زدن به روسیه دانست.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، روسیه ، انتخابات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.