نتایج یک نظرسنجی جدید نشان داد ۵۳ درصد آمریکایی‌ها معتقدند تحقیقات تیم رابرت مولر دارای انگیزه‎‌های سیاسی است.

نظرسنجی سی بی اس: اکثر آمریکایی انگیزه سیاسی را عامل تحقیقات مولر می‌دانندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد بیشتر آمریکایی‌ها معتقدند تحقیقات مربوط به مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 این کشور دارای انگیزه سیاسی است.

نظرسنجی سی بی اس نیوز نشان داد که 53 درصد از مردم آمریکا معتقدند  تحقیقات تیم رابرت مولر، بازرس ویژه پرونده مداخله ادعایی روسیه در انتخابات سال 2016 این کشور با انگیزه‌های سیاسی شکل گرفته است، درحالیکه 44 درصد مردم فکر می‌کنند این تحقیقات دارای توجیه مناسب است.

همچنین نتایج این نظرسنجی نشان داد به طور کلی 76 درصد از مردم آمریکا همچنان معتقدند دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در صورتیکه از سوی مولر مورد بازجویی قرار گیرد، باید با تیم بازرس ویژه تحقیقات همکاری کند. این در حالی است که در ماه ژانویه گذشته 84 درصد مردم آمریکا معتقد بودند ترامپ باید با تیم تحقیقاتی مولر همکاری کند.

نتایج این نظرسنجی نشان داد در حال حاضر انتقادات بیشتری از سوی جمهوریخواهان متوجه تحقیقات در پرونده مداخله روسیه در انتخابات آمریکا نسبت به میزان این انتقادات در اوایل امسال است. در ماه ژانویه تعداد جمهوریخواهانی که معتقد بودند ترامپ باید با تیم تحقیقاتی مولر همکاری کند 73 درصد بود در حالیکه این میزان اکنون به 53 درصد کاهش یافته است.

33 درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی اعلام کردند جمهوریخواهان کنگره آمریکا باید تلاش خود را برای پایان دادن به این تحقیقات به کار بگیرند در حالیکه 64 درصد معتقدند اعضای جمهوریخواه کنگره باید اجازه دهند روند تحقیقات تیم مولر  ادامه داشته باشد. در موضوع ادامه تحقیقات درباره مداخله ادعایی روسیه در انتخابات سال 2016، شکاف آشکاری میان جمهوریخواهان و دموکرات‌ها قابل مشاهده است. 90 درصد از دموکرات‌ها معتقدند تحقیقات تیم مولر باید ادامه یابد در حالیکه تنها 29 درصد از جمهوریخواهان با ادامه تحقیقات مولر موافق بودند.

نظرسنجی سی بی اس نیوز در فاصله زمانی سوم تا ششم ماه میلادی جاری به صورت تلفنی انجام شد و هزار و 101 آمریکایی در یک نمونه تصادفی برای شرکت در آن انتخاب شدند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار