دادستان‌های تیم تحقیقاتی پرونده مداخله روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا قصد دارند برگزاری اولین جلسه استماع دادگاه این پرونده را به زمان دیگری موکول کنند.

احتمال به تعویق افتادن اولین جلسه استماع دادگاه تیم تحقیقاتی مولربه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، رسانه‌های محلی در آمریکا اعلام کردند دادستان‌های آمریکایی تیم تحقیقاتی رابرت مولر، بازرس ویژه پرونده مداخله در انتخابات 2016، قصد دارند اولین جلسه استماع دادگاه مربوط به پرونده مداخله ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا را در زمان دیگری برگزار کنند.

بنا به گزارش پولیتیکو، تیم تحقیقاتی رابرت مولر به این دلیل قصد دارد جلسه استماع دادگاه در خصوص این پرونده را به زمان دیگری موکول کند که هنوز مطمئن نیستند که دعوی و احضار دادگاه از سوی این سه شرکت روسی، آژانس تحقیقات اینترنتی (آی آر ای)، شرکت مدیریت و مشاوره کنکورد،  پذیرفته شده است یا خیر.

همچنین حضور وکلا و نمایندگان شرکت مدیریت کنکورد باعث نگرانی دادستان‌های تیم تحقیقاتی مولر شد زیرا آنها درخواست مدارک مرتبط با اعلام جرم را کرده بودند که پیش از این اعلام شد که اطلاعات درخواستی آنها دربرگیرنده اطلاعات بسیار حساسی مرتبط با مسائل امنیت ملی و امور خارجی آمریکا می‌شود.

بنا به گزارش رسانه‌ها، اوایل سال میلادی جاری نیز تیم تحقیقاتی پرونده مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا درباره ویکتور وکسلرگ، سرمایه‌دار بزرگ روس و مدیر عامل گروه رنووا، در نیویورک تحقیق کرد.

نیویورک تایمز روز جمعه به نقل از منابع آگاه گزارش داد ماموران پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی)، در زمان ورود هواپیمای شخصی ولسلرگ به فرودگاه، وسایل الکترونیکی او را مورد بررسی قرار دادند و از او سوالات بسیاری را پرسیدند. در گزارش نیویورک تایمز مشخص نشده است ماموران اف بی آی به دنبال بررسی این موضوع بوده‌اند که آیا تخلفی از سوی مدیر عامل گروه رنووا صورت گرفته است یا خیر. او در ژانویه سال 2017  در مراسم آغاز ریاست جمهور دونالد ترامپ شرکت شرکت داشته است.

وزارت دادگستری آمریکا ماه فوریه علیه سه شرکت روسی و 13 تبعه این کشور به اتهام استفاده از هویت جعلی برای تاثیر گذاشتن بر نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا به نفع دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی آمریکا، اعلام جرم کرد.

رابرت مولر رهبری تیم تحقیقاتی مربوط به پرونده مداخله ادعایی روسیه در انتخابات سال 2016 آمریکا را برعهده دارد و در تحقیقات خود در حال بررسی اتهام تبانی میان تیم تبلیغاتی ترامپ و روسیه است. مسکو بارها این اتهامات را تکذیب کرده است و آنها را پوچ و بی‌اساس خوانده است. ترامپ نیز ضمن رد هر گونه تبانی میان تیم تبلیغاتی خود و روسیه، تحقیقات مولر را پیگیری توهمات نامیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار