یک کارشناس حقوقی اعلام کرد اشتباهات گرامری موجود در فهرست افشاشده از سؤالات احتمالی مولر از ترامپ نشان می‌دهد کاخ سفید مسئول درز این ۵۰ سؤال بوده است.

اشتباهات گرامری نشان می‌دهد درز سؤالات احتمالی مولر کار ترامپ بوده استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اینترنتی نشریه آمریکایی هیل، مایکل زلدین، کارشناس حقوقی شبکه تلویزیونی سی ان ان و مشاور سابق رابرت مولر (بازرس ویژه تحقیقات درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا) امروز (سه شنبه) در واکنش به درز برخی سؤالاتی که مولر قرار است در جریان این تحقیقات از ترامپ بپرسد، گفت اشتباهات گرامری موجود در فهرست افشاشده از سؤالات احتمالی مولر از ترامپ نشان می‌دهد کاخ سفید مسئول درز این 50 سؤال است.

زلدین در این باره به سی ان ان گفت: من تصور می کنم برخی (از کارکنان کاخ سفید) طی گفتگوهایی که با دفتر مولر داشته اند، نکات مهمی را که او به آنها اشاره می کرده یادداشت می کرده اند؛ با این تصور که ممکن است درباره این نکات از ترامپ سؤال شود. این کارشناس حقوقی افزود سبک نگارشی سوالاتی که به رسانه ها درز کرده نشان می دهد آنها را حقوقدانان ننوشته اند. وی با اشاره به برخی اشتباهات گرامری آشکار در این فهرست، افزود: من فکر نمی کنم این فهرستی باشد که دفتر مولر در اختیار رئیس جمهور قرار داده است. تصور می کنم اینها نکته هایی هستند که کارکنان کاخ سفید آنها را یادداشت کرده اند.

زلدین در اوایل دهه نود میلادی به عنوان مشاور ویژه مولر در بخش جنایی وزارت دادگستری آمریکا مشغول به فعالیت بود. کارشناس حقوقی سی ان ان این اظهارات را یک روز پس از آن بیان می کند که روزنامه نیویورک تایمز (دوشنبه) از دستیابی به فهرستی از سؤالاتی که مولر قرار است به عنوانی بخشی از تحقیقاتش درباره پرونده دخالت ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا از ترامپ بپرسد، خبر داد. برخی از این سؤالات درباره روابط ترامپ با اعضای ستاد انتخاباتی اش در جریان رقابت های سال 2016 است. برخی از سؤالات نیز درباره هک شدن رایانه های ستاد انتخاباتی حزب دموکرات توسط روسیه است. بعضی از این سؤالات نیز به سوابق تجاری ترامپ می پردازد.

نخستین ساعات صبح امروز ، ترامپ به درز سؤالات احتمالی مولر واکنش نشان داد و افشای آنها را «شرم‌آور» خواند. او پیش تر تحقیقات درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تلاش دموکرات ها در تعقیب و آزار او و بر پا کردن آشوب و بلوای سیاسی خوانده بود. ترامپ اعلام کرد درز سؤالات مربوط به پرونده روسیه به رسانه های بسیار شرم آور است. وی در ادامه افزود حالا می فهمم. شما یک جرم ساختگی (همان تبانی اعضای میان ستاد انتخاباتی ترامپ با روس‌ها) درست کردید که هرگز وجود نداشته است و سپس تحقیقات درباره اطلاعاتی محرمانه که به طور غیرقانونی درز کرده بود، آغاز شد.
انتهای پیام/

رئیس‌جمهور آمریکا در پشت صحنه درز سؤالات مولر به رسانه‌ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار