سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش بهای نفت و طلا در بازار‌های جهانی

در پی ادامه تلاش اعضای اوپک برای کاهش سطح تولید و احتمال کاهش صادرات نفت از ایران در پی خروج آمریکا از برجام، بهای طلای سیاه افزایش یافت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، به دنبال کاهش سطح تولید کشورهای عضو و غیرعضو اوپک و همچنین فشرده شدن بازار نفت در پی احتمال تحریم ایران پس از خروج آمریکا از برجام، بهای طلای سیاه امروز (سه شنبه) با افزایش همراه بود.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت (شاخص بین المللی) با 14 سنت افزایش به 78 دلار و 37 سنت در هر بشکه رسید و همچنان در بالاترین سطح در سه سال و نیم اخیر معامله شد.

بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 13 سنت افزایش، 71 دلار و 89 سنت در هر بشکه معامله شد. نفت شاخص آمریکا هم هفته گذشته به بالاترین سطح از نوامبر 2014 رسید.

بازار نفت از زمان کاهش سطح تولید کشورهای عضو و غیرعضو اوپک از اوایل سال 2017 فشرده شده است. کشورهای عضو و غیرعضو اوپک پیشتر موافقت کردند توافق کاهش روزانه 1.8 میلیون بشکه نفت را تا پایان سال 2018 میلادی تمدید کنند.

یک کارشناس حوزه نفت اعلام کرد: تعهد عربستان سعودی و دیگر اعضای اوپک به کاهش سطح تولید از جمله دلایل اصلی تقویت بهای طلای سیاه بوده است. همچنین احتمال کاهش صادرات نفت از ایران به دلیل تحریم این کشور بر افزایش بهای نفت اثرگذار بوده است.

احتمال می رود با آغاز دور جدید تحریم ها علیه ایران –که یکی از اعضای اوپک محسوب می شود— و افزایش تقاضای نفت، بهای طلای سیاه روندی افزایشی را طی کند.

در پی ثبات ارزش دلار آمریکا، احتمال افزایش نرخ بهره و تبدیل شدن طلا به یک پناهگاه امن، بهای فلز زرد امروز (سه شنبه) با افزایش همراه بود. بهای هر اونس طلا با 0.1 درصد افزایش به 1313.54 دلار رسید.

یک کارشناس گروه بانکداری استرالیا و نیوزیلند اعلام کرد افزایش تنش‌ها در نوار غزه، طلا را به یک پناهگاه امن تبدیل کرده است. نیروهای سرکوبگر رژیم صهیونیستی روز گذشته (دوشنبه) همزمان با افتتاح سفارت جدید آمریکا در قدس اشغالی، 59 تظاهرکننده فلسطینی را شهید و بیش از 2700 نفر آنها را مجروح کردند.

انتهای پیام/

بهای نفت و طلا در روز پانزدهم ماه مه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.