سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید واکسن "پِنتاوالان" و "آنفلوآنزا" در کشور

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت از طی مراحل پایانی ساخت واکسن پِنتاوالان و پیگیری برای تولید واکسن آنفلوآنزا خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ کارگاه سه روزه بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن و بررسی برنامه راهبردی ایمن سازی کشور، امروز به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، آغاز شد.

محمدمهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: پوشش واکسیناسیون در ایران یکی از بالاترین پوشش‌های ایمن‌سازی بین کشور‌های دنیا و بیش از ۹۸ درصد است در حالی که این میزان در بسیاری از کشور‌های دنیا کمتر از ۴۰ درصد است.

وی یکی از دلایل مهم این دستاورد بزرگ را بهره‌مندی از واکسن‌های تولید ملی عنوان کرد و افزود: دو موسسه بزرگ تحقیقاتی و واکسن‌سازی در کشور در سال‌های طولانی، با تولید داخلی واکسن سبب ارتقای سلامت کودکان کشور شدند و توانمندی‌های آنان در حال توسعه است.

گویا یکی از بزرگترین موفقیت‌های کشور در ۹۰ سال گذشته را تولید داخلی واکسن برشمرد و گفت: با تکمیل پوشش واکسیناسیون می‌توانیم از مرگ یک و نیم میلیون نفر دیگر جلوگیری کنیم.

گویا با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه ایمن‌سازی در کشور، تعهد و حمایت سیاستگذاران نظام سلامت، ادغام در برنامه شبکه PHC، تامین نیروی انسانی متناسب، برقراری زنجیره سرمای مناسب، مشارکت بالای خانواده‌ها، تولید داخلی واکسن و پشتیبانی فنی برنامه واکسیناسیون از سوی کمیته ایمن‌سازی را از مهم‌ترین دلایل موفقیت برنامه ایمن‌سازی کشور برشمرد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه در حال حاضر واکسن‌های معمول شامل توأم، فلج اطفال خوراکی، سرخک، سرخچه، اوریون، BCG و هپاتیت B در کشور تولید می‌شود، از طی مراحل پایانی ساخت واکسن پِنتاوالان و پیگیری برای تولید واکسن آنفلوآنزا خبر داد.
انتهای پیام/ر

اجرای طرح ایمن سازی با پوشش ۹۸ درصدی واکسیناسیون

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.