استاندار فارس گفت: توسعه موسسه سرم سازی رازی فارس گامی موثر در جهت رونق تولید خواهد بود.

افزایش ظرفیت تولید واکسن دام و طیور در شیرازبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ اسماعیل تبادار استاندار فارس در حاشیه بازدید از موسسه سرم‌سازی رازی شیراز با بیان اینکه استان فارس از نظر تامین دام و طیور در کشور جایگاه بالایی دارد، گفت: توجه ویژه برای تجهیز آزمایشگاه‌ها و خط تولید واکسن موسسه سرم‌سازی رازی فارس ضروری است.

وی با بیان اینکه این موسسه به لحاظ زیرساخت‌ها از استاندارد‌های لازم برخوردار است، افزود: این موسسه با استفاده از بدنه کارشناسی و نیروی کار متخصص می‌تواند بخشی از نیاز کشور به واکسن دام و طیور را تامین و نیاز کشور به خارج را کاهش دهد.

تبادار با اشاره به اینکه واکسن مورد نیاز کشور سالانه حدود ۸۰۰ میلیون عدد است افزود: میزان واکسن تولید شده در کشور حدود ۴۰۰ میلیون عدد استکه از این تعداد حدود ۲۰۰ میلیون عدد در شیراز تولید و مابقی از خارج وارد کشور می‌شود.

وی اظهار کرد: باید تلاش کنیم با استقرار تجهیزات و تامین کادر فنی ظرفیت تولید واکسن دام و طیور در شیراز را افزایش دهیم.

استاندار فارس تصریح کرد: محصولات تولیدی این موسسه از نظر کیفیت نسبت به مشابه خارجی خود برتر بوده و به لحاظ قیمت تمام شده ۵۰ درصد پائین‌تر است از این رو ضرورت دارد تا توجه ویژه‌ای به این مجموعه شده و از همه ظرفیت‌ها و امکانات برای پیشرفت و توسعه آن بهره گرفته شود.
انتهای پیام/ر

استان فارس از نظر تامین دام و طیور در کشور جایگاه بالایی دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار