سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون سیاسی و امنیتی استاندار؛

ترویج امر به معروف و نهی از منکر نیازمند مشارکت همگانی

ترویج فریضه دینی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نیازمند عزم جدی و مشارکت همه جانبه مردم است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج معاون سیاسی و امنیتی استاندار در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه های اجرایی استان یکی از نیازهای ضروری امروز جامعه را ترویج این فریضه مهم برشمرد و گفت:راهکار ترویج این مهم ایجاد خودباوری در بین مردم است که به این مهم نیاز دارند.

نظری با بیان اینکه گسترش فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر به قشر و ادارات خاصی محدود نمی شود بلکه آحاد جامعه در هر جایگاه ،زمان و مکانی موظف و مسئول اجرای آن هستند افزود: اگر این مهم در جامعه نهادینه شود کاهش گناه، بزهکاری و ناهنجاری های اجتماعی را در پی دارد.
وی ضمن تاکید بر برخورد با روزه خواران متجاهر از آمران به معروف و ناهیان از منکر خواست با تذکر لسانی و اخلاق خوب و مناسب نسبت به این مهم اقدام کنند.
مسئول طلایه داران ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان نیز گفت :تاکنون در استان بیش از 7 هزار نفر در این زمینه ساماندهی شده اند که با ارائه آموزش های لازم برای 3 هزار نفر آنها کارت صادر شده است.
علیزاده با بیان اینکه قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است افزود : در استان هم شعبه های ویژه ای با همکاری دستگاه قضا برای رسیدگی سریع به این پرونده ها در نظر گرفته شد.
رئیس پلیس امنیت اخلاقی استان هم گفت :برای کنترل واحدهای صنفی اغذیه فروشی های استان و مقابله با منکر (روزه خواری در ملاعام) یا کسانیکه عامدانه اقدام به روزه خواری در انظار عمومی کنند 20 تیم 4 نفره آقا و خانم به صورت محسوس و نامحسوس در معابر و اماکن اقدام به گشت زنی می کنند.
سرهنگ سلامی افزود :در صورت مشاهده متخلفان با تشکیل پرونده و سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی می شوند.
تقویان مسئول دبیرخانه دولت به مردمِ ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با تبیین برنامه های امسال این ستاد ویژه ماه مبارک رمضان گفت :تولید آثار فرهنگی ـ تبلیغی با موضوع تذکر لسانی و کتبی، برگزاری کلاس های آموزشی قرآن، مسابقات فرهنگی و هنری و مذهبی، مراسم عزاداری و مرثیه خوانی و تقدیر از فعالان فریضه امر به معروف و نهی از منکر از مهمترین برنامه های این ستاد در ماه مبارک رمضان است.
انتهای پیام/غ

تشریح برنامه های ستاد امربه معروف و نهی از منکر در ماه رمضان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.