سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اشتغال زایی بیش از یکهزار و ۵۰۰ نفر در بسیج سازندگی آذربایجان شرقی

مسئول بسیج سازندگی آذربایجان شرقی از ایجاد یکهزار و ۲۳ واحد کوچک اقتصادی طی یک سال اخیر در این استان با اشتغال زایی بیش از یکهزار و ۵۰۰ نفر خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ رزمی مسئول بسیج سازندگی آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه انعقاد تفاهم نامه همکاری با بانک قرض الحسنه مهر ایران برای ارایه تسهیلات مالی به متقاضیان توسط بسیج سازندگی به انجام رسیده است، گفت: بر همین اساس ۱۱۵ میلیارد و ۲۷۷ میلیون ریال تسهیلات به واحد‌های فوق پرداخت شده و شش میلیارد و ۷۴۴ میلیون ریال نیز در قالب طرح‌های حمایتی از واحد‌های تولیدی روستایی ارایه شده است.

وی با اشاره به روند صعودی ایجاد طرح‌های کوچک اقتصادی طی سال‌های اخیر توسط بسیج سازندگی، اظهار کرد: طی سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵ به ترتیب ۷۰۷، یکهزار و ۲۲۵، دو هزار و ۱۴۲ و یکهزار و ۶۴۷ واحد مورد حمایت قرار گرفتند.

رزمی، ۴۰۷ واحد صنایع دستی و صنعتی، ۱۹۴ واحد دام سبک و سنگین، ۱۱۹ واحد پرورش زنبورعسل، ۶۶ واحد اصلاح باغات، ۵۰ واحد خشکبار، ۴۱ واحد تولید قارچ خوراکی، ۳۹ واحد پرورش ماکیان، ۳۲ واحد اسانس گیری، ۱۴ واحد کشت زعفران و کلزا، ۱۴ واحد نخودپزی، ۱۳ واحد فرآوری لبنیات، ۱۲ واحد فرآوری سماق، ۱۲ واحد پرورش ماهی و ۱۰ واحد محصولات گلخانه‌ای را از واحد‌های مورد حمایت بسیج سازندگی آذربایجان شرقی برشمرد.

وی، تشکیل تعاونی‌های کوچک، کاهش سود تسهیلات اعطایی به مردم برای ایجاد واحد‌های کوچک و پیگیری جذب تسهیلات ارزان قیمت از منابع دولتی را رویکرد اصلی بسیج سازندگی آذربایجان شرقی بیان کرد.

رزمی افزود: بر همین اساس همکاری با سازمان‌ها و ادارات برای تسهیل ایجاد واحد‌های اقتصادی کوچک و نیز فرهنگ سازی با برجسته سازی الگو‌های موفق در قالب تولید مستند، خبر و ویژه نامه در دستور کار بسیج سازندگی قرار گرفته است.

وی از فعالیت رسمی ۳۵۰ گروه جهادی شبکه‌ای در آذربایجان شرقی خبر داد و اظهار کرد: این تعداد در قالب اردو‌های یک تا ۱۰ روزه شامل بسیج دانش آموزی، دانشجویی و بسیج اقشار در طول سال به مناطق محروم و عقب افتاده استان اعزام می‌شوند و فعالیت‌های عمرانی و خدماتی انجام می‌دهند.

وی اضافه کرد: علاوه بر گروه‌های فوق، امسال قصد داریم ۱۶۰ گروه جهادی در قالب بسیج اقشار را سازماندهی و برای اولین بار در استان بسیج خواهران را نیز وارد عرصه کنیم تا آنان نیز برای انجام خدمات فرهنگی، اخلاقی و تربیتی به مناطق مورد نیاز اعزام شوند.

رزمی با اشاره به اینکه از مجموع گروه‌های جهادی فوق تعداد ۱۰۸ گروه در سال گذشته ایجاد شد، گفت: پارسال ۱۳۴ هزار نفرروز اعزام در قالب اردو‌های جهادی ثبت شد که اعزام ۱۵۰ تیم پزشکی به مناطق محروم استان از جمله خدمات آن‌ها بود. 

 

انتهای پیام/ش

ثبت اعزام ۱۳۴ هزار نفرروز در قالب اردو‌های جهادی 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.