رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه عاشورا از شناسنامه دار بودن ۳۵۰ گروه جهادی در آذربایجان شرقی خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ سرهنگ رزمی رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه عاشورا در نشست خبری گفت: ۱۶۰ گروه جهادی دیگر شامل اقشار مختلف مردمی (شناسنامه دار بودن ۳۵۰ گروه جهادی آذربایجان شرقیبسیج محلات -بسیج مدارس) سازماندهی شده اند که به زودی شناسنامه دار می‌شوند و در مناطق محروم استان در اردو‌های مختلف خدمات ارائه خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته توانستیم با اجرای ۳۹۸ طرح محرومیت زدایی شامل خانه بهداشت، مساجد، حسینیه‌ها، گلزار‌های شهدا و کتابخانه با هزینه‌ای افزون بر ۸ میلیارد تومان به مناطق محروم کمک رسانی کنیم.

سرهنگ رزمی عمده فعالیت‌های سازمان بسیج سازندگی استان رااجرای طرح‌های عام المنفعه دانست و افزود: تلاش کردیم تا جمعیت روستایی تثبیت شده و مهاجرت به شهر‌ها کاهش داشته باشد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه عاشورا ادامه داد: در این موضوع حتی می‌توان با لایروبی یک کانال شرایط خوبی برای تثبیت جمعیت روستائیان فراهم کرد.

وی با اشاره به نحوه تامین منابع مربوط به بخش محرومیت زدایی گفت:: بخشی از این منابع را قرارگاه سازندگی سپاه و بخشی دیگر را خیران تامین می‌کنند و بودجه خاصی برای این حوزه اختصاص نمی‌یابد.

سرهنگ رزمی اضافه کرد: در حوزه ارود‌های جهادی ۱۳۴ هزار و ۷۷۷ نفر ساعت از جوانان و نوجوانان استان در اقشار مختلف سازماندهی شده اند که در مدت یک تا ۱۰ روزه در مناطق محروم خدمات انجام دادند و سال گذشته هم ۱۵۰ تیم پزشکی با کمک بسیج جامعه پزشکی استان به مناطق محروم آذربایجان شرقی اعزام شدند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه عاشورا گفت: گروه‌های جهادی سال گذشته به ۲۴۹ نوعروس نیازمند جهیزیه اهدا کردند، ۲۰ مسجد را به صورت کامل تجهیز کردند و ۴۵ هزار پرس غذا را در ماه مبارک رمضان به دست نیازمندان رساندند و در این میان ۸۰ درصد هزینه‌های این اقدامات خداپسندانه به همت خیّران تامین شد.

سرهنگ رزمی وجود بسیج سازندگی را ظرفیتی مهم برای نظام دانست و ادامه داد: همیشه آماده کمک به دولت هستیم و همچنان با دستگاه‌های اجرایی تعامل داریم.

وی همچنین در مورد کمک‌های بسیج سازندگی استان به زلزله زدگان استان کرمانشاه افزود: بسیج سازندگی سپاه عاشورا از ساعات اولیه زلزله در محل مستقر شد و امداد رسانی به ۱۳ روستای صعب العبور نزدیک مرز را برعهده گرفت.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه عاشورا خاطرنشان کرد: ۱۱ گروه جهادی استان در قالب ۱۶۰ نفر در مناطق زلزله زده کرمانشاه مستقر شدند و در ۷۵ روز ۱۳۷ کامیون و تریلر کمک‌های مردمی را به وزن ۱۶۰۰ تن به این مناطق انتقال دادند. 

انتهای پیام/ش

اجرای ۳۹۸ طرح محرومیت زدایی در آذربایجان شرقی

برچسب ها: جوانان ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.