رئیس بسیج سازندگی آذربایجان شرقی گفت: همزمان با هفته بسیج 150 واحد مسکن مددجویی در استان آذربایجان شرقی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛جعفر رزمی در حاشیه همایش طلایه‌داران سازندگی گفت: براساس رسالت سازمانی بسیج سازندگی، برگزاری اردوهای جهادی و تقویت و تداوم روحیه جهادی ماموریت اول بسیج سازندگی است و این موضوع در قالب برگزاری اردوهای جهادی در نقاط محروم محقق می‌شود.

وی افزود: در کنار اردوهای جهادی، محرومیت‌زدایی نیز ازعلاقه‌مندی‌های گروه‌های جهادی است و آنها در صدد خدمات‌رسانی بهتر و بیشتر به قشر آسیب‌پذیر و مستضعف جامعه هستند.

رزمی در ادامه از انعقاد تفاهم نامه همکاری با کمیته امداد خبر داد و افزود: در سال 96 تفاهم نامه همکاری در جهت احداث مسکن مددجویی با کمیته امداد امضاء شد و آنها بر اساس این تفاهم نامه و بر طبق اولویت های موجود افراد واجد شرایط را معرفی کردند.

وی ادامه داد:کمیته امداد برای احداث هر واحد مددجویی 15 میلیون تومان اختصاص داد و مابقی هزینه‌های آن را سپاه عاشورا بر عهده گرفت و با استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی، قرارگاه محرومیت‌زدایی با همکاری و ظرفیت خیران آن را تامین کرد.

رئیس بسیج سازندگی آذربایجان‌شرقی، تعمیر و تکمیل مساجد، احداث خانه محروم غیر از چارچوب و تفاهم‌نامه کمیته امداد، ساخت زمین‌های ورزشی در روستاها، احداث غسالخانه و ...را از دیگر پروژه‌های محرومیت‌زدایی اعلام کرد.

وی، ساماندهی گلزار شهدای استان را یکی دیگر از اقدامات و عملکردهای بسیج سازندگی عنوان کرد و افزود:در سال‌جاری اقدامات خوبی در بحث ساماندهی گلزار شهدا صورت گرفته است و برای سال 97 برنامه‌های مفصلی جهت اتمام پروژه ساماندهی گلزار شهدا طراحی شده و در این راستا نیز تفاهم‌نامه‌ای با سازمان بنیاد شهید به امضاء رسیده است.

رزمی، اعتبارات هزینه شده در بخش محرومیت‌زدایی را یک میلیارد و 400میلیون تومان اعلام کرد و گفت: بسیج سازندگی در کنار فعالیت‌های عمرانی یکسری فعالیت‌های دیگر نیز داشته است که از آن جمله می‌توان به اهدای 40 سری جهیزیه به افراد، توزیع 500 دست البسه گرم توسط گروه‌های جهادی در مناطق محروم، توزیع 2هزار بسته غذایی و 2هزار بسته لوازم‌التحریر اشاره کرد.

در پایان این مراسم از جهادگران و طلایه‌داران نمونه استان آذربایجان‌شرقی تجلیل شد و تندیس سازندگی به آنها اهدا شد.

 

اتمام ساماندهی گلزار شهدا در سال 97

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.