سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپرست فرمانداری شادگان خبر داد؛

احیای نخلستان های شادگان با طراحی برنامه های انتقال آب

سرپرست فرمانداری شهرستان شادگان از طراحی 2 برنامه کوتاه مدت برای انتقال آب و احیای نخلستان های این شهرستان خبر داد.

سعید حاجیان، سرپرست فرمانداری شهرستان شادگان، در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سفر محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برای کشاورزی این شهرستان را تاثیرگذار توصیف کرد و بیان داشت: طراحی 2 برنامه کوتاه مدت برای انتقال آب به نخلستان های این شهرستان از نتایج این سفر بود.

وی در تشریح برنامه های کوتاه مدت انتقال آب به نخلستان های شهرستان شادگان گفت: در این طرح روزانه 15 متر مکعب آب در ثانیه و در برنامه میان مدت نیز 10 متر مکعب آب بر ثانیه به نخلستان های شادگان منقل خواهد شد.

حاجیان در ادامه اذعان کرد: در طرح ضربتی و کوتاه مدت سعی داریم آب را از طریق رودخانه کارون به زمین های کشاورزی شادگان منتقل کرده و در مسیر دوم با ادامه آن به کانال ریزگردها به طول 33 کیلومتر از نهر منصوره و مجددا تا جراحی آب به نخلستان های این مناطق برسانیم.

سرپرست فرمانداری شادگان با بیان اینکه بی آبی معیشت و کسب و کار مردم این شهرستان را به خطر انداخته است، اظهار داشت: همین امر علت 75 درصد مهاجرت ها از شادگان است.

این مقام مسئول تصریح کرد: حدود 13 هزار هکتار از زمین های کشاورزی بخصوص نخلستان های شادگان در معرض خطر نابودی قرار دارند.

گفتنی است؛ محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، روز جمعه، 21 اردیبهشت ماه سال جاری، در سفر به شادگان با اشاره به خشک شدن نخلستان ها در حوزه های آبی رودخانه مارون و جراحی اشاره و بیان کرد: خشکسالی 13 هزار هکتار از نخلستان های این شهرستان و تولید و کسب و اشتغال و معیشت مردم را تحت تاثیر منفی قرار داده است، لذا احیای این نخلستان ها در دستور کار است.

شایان ذکر است؛ شهرستان شادگان با 57 هزار هکتار اراضی قابل کشت و آب و هوای گرم و مرطوب یکی از مراکز تامین محصولات گرمسیری در استان خوزستان به شمار می رود.

انتهای پیام/گ

نجات نخلستان ها با طراحی برنامه انتقال آب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.