کلنگ عملیات آبرسانی و بهبود کیفیت آب 26 روستا شهرستان گتوند با اجرای 3 طرح امروز، 23 اردیبهشت ماه به زمین زده شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، درویشعلی کریمی، مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی خوزستان در حاشیه مراسم کلنگ زنی 3 طرح آبرسانی به روستاهای شهرستان گتوند بیان کرد: اجرای 3 طرح آبرسانی در روستاهای آبید حاجی بابا و آبید علی باز در بخش های عقیلی و مرکزی گتوند سبب بهبود کمی و کیفی آب آشامیدنی 26 روستای این شهرستان می شود.

وی با بیان اینکه در گام نخست، عملیات حفر چاه عمیق و کارگزاری 8 کیلومتر خط انتقال آب شرب تا هفته دولت به اتمام می رسد، اظهار داشت: اجرای عملیات تجهیز چاه گام بعدی این پروژه است.

کریمی با اشاره به آغاز طرح آبرسانی به روستاهای دشت درب علیا و امام محمدبن زید تصریح کرد: در این پروژه مخزن هوایی 100 متر مکعبی احداث می شود و عملیات کارگزاری 10 کیلومتر خط انتقال آب شرب از فاز سوم مجتمع آبرسانی عقیلی شهرستان گتوند اجرایی خواهد شد.

مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی خوزستان با بیان اینکه این پروژه در 3 گام تعریف می شود، اذعان داشت: در فاز نخست 6 روستا از نعمت آب آشامیدنی پایدار و بهداشتی بهره مند می شوند و در گام دوم که در هفته دولت بهره برداری می شود 8 روستا و در فاز سوم 6 روستا در ایام دهه فجر از نعمت آب آشامیدنی بهره مند خواهند شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه با بهره برداری از این پروژه آبرسانی اهالی 20 روستا از آب با کیفیت و افزایش فشار آب بهره مند می شوند، افزود: این تعداد روستا از توابع بخش عقیلی هستند که بیش از 13 هزار و 300 نفر جمعیت دارند.

درویشعلی کریمی در ادامه به آغاز طرح آبرسانی به 4 روستای بخش مرکزی گتوند اشاره کرد و بیان داشت: اجرای این طرح موجب پایداری آب آشامیدنی 4 روستای عباس آباد، سه پیرون، پل پرزین و میان پیلان می شود.

وی اظهار کرد: برای اجرای این طرح آبرسانی علاوه بر حفر یک حلقه چاه فلمن 7 کیلومتر خط انتقال آب نیز در منطقه کوهستانی و سخت گذر گتوند اجرا خواهد شد.

گفتنی است؛ 4 روستای عباس آباد، سه پیرون، میان پیلان، پل پرزین از توابع بخش مرکزی شهرستان گتوند با 210 خانوار بیش از یک هزارو 50 نفر جمعیت دارند و روستای آبید حاجی بابا 69 خانوار با جمعیتی افزون بر 365 نفر دارد و روستای آبید علی باز با 87 خانوار دارای جمعیتی افزون بر 451 نفر است.

انتهای پیام/گ

آغاز عملیات طرح آبرسانی به روستاها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.