سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار پلیس فتا به شایعه سازان زلزله

در پی انتشار شایعات اخیر در زمینه زلزله به دنبال منبع این شایعات هستیم و بامتخلفان برخورد قانونی می شود.

رییس پلیس فتا استان  در گفتگو  با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، با اشاره به زلزله چند روز اخیر در برخی مناطق استان گفت: متاسفانه زمانی بازار شایعات ،داغ تر می شود که مردم برای اطلاع از اخبار و رویدادی مهم بیشترین استفاده را از فضای مجازی دارند.
 
شهبازی پور افزود: گستردگی فضای مجازی و امکان اظهار نظر هر شخص با هر رتبه و درجه از آگاهی باعث شده رواج شایعات در خصوص مسئله ای خاص از کنترل خارج شود.
 
وی با اشاره به اینکه کاربران بیشترین سهم را در مدیریت فضای مجازی دارند گفت: کاربران شبکه های اجتماعی باید در برخورد با اخبار، عقلانی رفتار کنند و با هوشمندی کد ای دی موجود در خبر که صحت و سقم آن را گواهی می دهد شناسایی کنند.
 
رییس پلیس فتا استان  گفت: با افرادی که با شایعه پراکنی قصد تشویش اذهان عمومی را داشته باشند برخورد قانونی می شود.
 
شهبازی پور با اشاره به اینکه مردم نباید به شایعات در خصوص زلزله توجه کنند گفت: شهروندان اخبار را از رسانه های رسمی ومعتبر پیگیری کنند وبه خبر هایی که از قول منابع ناشناس در فضای مجازی منتشر می شود توجه نکنند.
 
وی با اشاره به اینکه هیچ کشوری تاکنون نتوانسته زلزله را قبل از وقوع پیش بینی کند وتنها حدس وگمان ممکن است زده شوداضافه کرد: پیش بینی وقوع صد درصد زلزله تاکنون امکان پذیر نبوده است.
 
انتهای پیام/غ

 مقابله با شایعه سازی در فضای مجازی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.