طرح پل سوم بشار یاسوج که برای مدیریت زمان بحران و کاهش بار ترافیکی نیازی اساسی است تا یک ماه آینده به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛ استاندار کهگیلویه وبویراحمد درجمع اصحاب رسانه با بیان اینکه آموزش مهارت‌های حین وقوع زلزله نیاز ضروری است گفت: توسعه زیرساخت‌های نرم افزازی و سخت افزاری مدیریت بحران از جمله بیمارستان صحرایی برای رخداد‌های پیش بینی نشده مانند زلزله در استان ضروری است.
علی محمد احمدی افزود: ایجاد بیمارستان ۴۰ تختخوابی صحرایی، سوله زمان بحران، تقویت امداد هوایی و تکمیل پل‌های سوم و چهارم بشار برای کاهش ترافیک از زیرساخت‌های مورد نیاز مدیریت بهینه بحران در کهگیلویه و بویراحمد است.
وی ادامه داد: طرح پل سوم بشار یاسوج که برای مدیریت زمان بحران و کاهش بار ترافیکی نیازی اساسی است تا یک ماه آینده به بهره برداری می رسد.
استاندار راه اندازی بیمارستان صحرایی را از اولویت‌های مهم مسئولان برای مدیریت زمان بحران عنوان کرد.
احمدی با بیان اینکه بسیاری از شهروندان ۲ شب گذشته برای آرامش بیشتر در پارک‌ها اسکان یافتند گفت: باید برای تجهیز این مکان‌ها به سرویس‌های بهداشتی چاره اندیشی شود.
وی با اشاره به اینکه خسارت زلزله ۱۲ اردیبهشت امسال بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیارد ریال برآورد اولیه شده است گفت: خسارت‌های هر دو زلزله جمع بندی کارشناسی و به وزارت کشور تحویل داده می‌شود.
احمدی گفت: مسئولان پیگیر مشکلات مردم مناطق زلزله زده استان کهگیلویه و بویراحمد هستند و پس از روند قانونی برای پرداخت تسهیلات بلاعوض و بلند مدت به ویژه در نوسازی واحد‌های مسکونی تصمیم گیری می‌شود.
استاندار ادامه داد: کاهش خسارت‌های ناشی از زلزله نیازمند آموزش‌های عمومی مردم، واکنش سریع مسئولان و وجود تجهیزات مناسب است.
احمدی با اشاره به اینکه بیش از ۹۹ درصد مصدومان زلزله بامداد دوشنبه در یاسوج به دلیل خروج نامناسب از واحد مسکونی بود ادامه داد: پناه اصولی در منزل به جای شتاب زدگی در خروج موضوعی است که مردم باید به آن توجه ویژه داشته باشند.
وی گفت: خسارت‌های زلزله‌های اخیر در کهگیلویه و بویراحمد در سه بخش واحد‌های مسکونی، ساختمان‌های اداری و زیرساخت‌های زندگی مردم شناسایی شده است.
وی از تلاش نیرو‌های خدمات رسان و ستاد بحران کهگیلویه و بویراحمد در زلزله‌های اخیر این استان قدردانی کرد.
پنج زمین لرزه ۲.۵ تا ۵.۲ ریشتری از صبح چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت تا بامداد دوشنبه ۱۷ اردیبهشت امسال شهر‌های یاسوج، سی سخت و چیتاب کهگیلویه و بویراحمد و کُمه استان اصفهان را لرزانده است.
انتهای پیام/غ

 نیاز ستاد بحران استان به بیمارستان صحرایی

 
برچسب ها: ستاد بحران ، زلزله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.