سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه وبویراحمد؛

ضرورت رعایت ایمنی در ساخت و سازها در برابر حوادث

استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد در ارتقاء کیفیت ساخت و ساز و افزایش ایمنی بسیار مؤثر است.

رئیس نظام مهندسی ساختمان استان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، با تاکید بر اینکه چنانچه در محدوده گسل ناچار به احداث سازه‌ای باشیم باید ضوابط آئین نامه زلزله و تمهیدات فنی ویژه لحاظ شودگفت: انتظار می‌رود رسانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی در زمینه آشنایی مردم با مقررات ملی ساختمان به عنوان فراگیرترین ضوابط موجود در عرصه ساختمان سازی در تامین ایمنی، بهداشت، سلامت و صرفه اقتصادی تلاش کنند.
خورشیدی افزود: بر اساس ماده ۵ آئین نامه مقررات ملی ساختمان سازی، تمامی طراحی‌ها از جمله معماری، سازه، تاسیسات برقی و مکانیکی باید از سوی اشخاص حقیقی یا حقوقی که دارای پروانه اشتغال هستند تهیه شود.
وی رعایت ایمنی در ساخت و ساز را بسیار مهم و ضروری دانست و اضافه کرد: رعایت شرایط ملی مقررات ساختمانی و استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد در ارتقاء کیفیت ساخت و ساز بسیار مؤثر است.
خورشیدی ایران را یکی از پرحادثه ترین کشورهای جهان در زمینه بلاهای طبیعی عنوان کردو گفت: این شرایط طبیعی ایجاب می کند که تولید مصالح ساختمانی با استانداردهای بین المللی و ملی در الویت بخش ساختمان قرار گیرد.
وی از جمله روش های ارتقای کیفیت ساخت و ساز را ورود افراد با صلاحیت به حوزه ساختمان، استفاده از مصالح مرغوب، افزایش نظارت ها از سوی دستگاه های ناظر شامل شهرداری ها و سازمان های نظام مهندسی ساختمان، اجرای ضوابط و مقررات در طراحی و اجرای ساختمان ها و همچنین عملیاتی کردن طرح های ساختمانی بر اساس مباحث ملی مقررات ساختمان عنوان کرد.

 انتهای پیام/غ

رعایت استاندارد های ساخت و ساز 

برچسب ها: ساخت و ساز ، حوادث
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.