سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قبولی ۳۸۰ نفر از دانش آموزان با نیاژ‌های ویژه در کنکور سراسری

۳۸۰ نفر از دانش آموزان با نیاژ‌های ویژه امسال در کنکور سراسری و موسسات آموزش عالی موفق به قبولی شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محسن غفوریان معاون برنامه ریزی آموزش و پرورش استثنایی کشور در آیین تجلیل از معلمان مدارس استثنایی در اردوگاه بادله ساری گفت: به افرادی آموزش می‌دهیم که استعداد خاصی دارند به گونه‌ ای که ۳۸۰ نفر از دانش آموزان با نیاژ‌های ویژه امسال در کنکور سراسری و موسسات آموزش عالی موفق به قبولی شدند که از این تعداد ۱۰ تا ۱۵ نفر رتبه‌های دو و سه رقمی کسب کردند.

وی با اشاره به افزایش پنج برابری اعتبار این سازمان در چندسال اخیر گفت: آموزش و پرورش استثنایی کشور در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۲ شرایط کاملا متفاوتی پیدا کرده است.

غفوریان گفت: اعتبارات ما از ۲۲ میلیارد تومان در سال ۹۲ به ۱۲۷ میلیارد تومان در سال ۹۷ افزایش یافته است.

وی افزود: خدمات حمایتی برای دانش آموزان مقوله موثری در افزایش پوشش تحصیلی در کشور است و در این زمینه سرویس ایاب و ذهاب و ارائه خدمات توانبخشی به جامعه هدف، شاهد فعالیت‌ های خوبی بودیم، هرچند نیاز است این خدمات توسعه یابد.

معاون برنامه ریزی آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: در زمینه مسائل پرسنلی کارکنان هم هرچند از سال ۸۱ با اجرای طرح تجمیع در وزارت آموزش و پرورش، سازمان آموزش و پرورش استثنایی اختیارات پرسنلی، اداری و مالی خود را از دست داد و این اختیارات به ادارات کل و مناطق واگذار شده، اما تلاش‌ های خوبی بویژه در زمینه سنوات خدمتی فرهنگیان این بخش صورت گرفت.

۸ هزار دانش آموز با نیاز‌های ویژه در ۹۰ واحد آموزشی مازندران در حال تحصیل هستند.

انتهای پیام/ م

درخشش دانش آموزان با نیاژ‌های ویژه در کنکور سراسری و موسسات آموزش عالی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.