سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تجهیزات گروه ارکست توقیف شد/۲ متهم در این رابطه بازداشت شدند

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کهنوج از برخورد قاطع باهنجارشکنان و برهم زنندگان نظم و آسایش عمومی مردم خبر داد وگفت:متاسفانه برخی گروه‌های ارکست تا سحرگاهان با ایجاد آلودگی صوتی حقوق شهروندان را نقض می‌نمایند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مجید سیمی، دادستان کهنوج گفت:شامگاه گذشته در راستای حفظ حقوق شهروندان با افراد خاطی وفق قانون به اتهام اخلال در نظم و آسایش عمومی مردم برخورد و تعدادی از آلات و ادوات موسیقی که تا ساعت ۴ صبح اقدام به برهم زدن آسایش عمومی نموده بودند، توقیف شد و دو متهم در این رابطه بازداشت شدند.

وی یکی از موارد آزار، اذیت و سلب آسایشی که بعضا از جانب مردم مطرح می‌شود را صدای بسیار بلند گرو‌های ارکست در مراسمات جشن و عروسی دانست و افزود:شادی تعدادی از مردم نباید موجب سلب آسایش دیگران شود و کارناوال‌های جشن عروسی نبایستی با اعمال خلاف شئونات دینی و اجتماعی برای شهروندان ایجاد مزاحمت کنند.

وی تصریح کرد: با صاحبان مجالسی که با استفاده از آلات و ادوات موسیقی و پایکوبی در سطح کوچه و معابر عمومی در شهر موجب ایجاد آلودگی صوتی و مزاحمت برای ساکنین و همسایگان می‌شوند و نیز کسانی که با ایجاد کاروان‌های عروسی همراه با حرکات خطرآفرین از سوی راکبان موتورسیکلت و خودرو‌های شخصی باعث نقض حقوق شهروندی و مزاحمت می‌شوند، برخورد قانونی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در دین مبین اسلام در جا‌های مختلف سفارش به رعایت حقوق همسایه و شهروندان شده است، گفت: سلب آسایش به هر طریقی جایز نیست و تمام فق‌ها و علمای دین نیز بر این موضوع اتفاق نظر دارند.

این مقام قضائی تصریح کرد:گستره سایه پرچم اسلام به نحوی است که همه مردم در زیر ان احساس امنیت و آسایش می‌کنند؛ در واقع حقوقی که اسلام برای شهروند یک کشور در نظر گرفته است، چیزی جدا از مسئله حقوق بشر نیست.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کهنوج در پایان بر نقش مهم و اساسی سازمان‌های فرهنگی و مذهبی در رابطه با ترویج فرهنگ شادی حلال و بدون گناه تاکید کرد.
انتهای پیام/ی

برخورد با برهم زنندگان آرامش شهروندان

برچسب ها: دادگستری ، دادگاه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.