دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان گفت:طی یک سال گذشته هزار و ۵۴۴ هکتار از اراضی از چنگ زمین خواران ومتصرفان آزاد و به دولت و بیت المال اعاده شده است.

هزار و ۵۴۴ هکتار از اراضی ملی از چنگ زمین خواران ومتصرفان آزاد شد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، دادخدا سالاری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان صبح امروز در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال که در محل سالن شهید بهشتی دادگستری کرمان برگزار گردید، گفت: در مجموع طی یک سال گذشته هزار و ۲۸۶ پرونده متشکله در حوزه تصرفات اراضی ملی و منابع طبیعی منتهی به صدور حکم و همچنین صدور قرار نهایی دادسرا شده است.

وی اعلام کرد:طی یک سال گذشته ۸۱۸ نفر در حوزه تصرفات اراضی ملی ومنابع طبیعی تحت پیگرد قضائی قرار گرفته اند و دستگاه قضائی با قاطعیت و بدون اغماض با متخلفان و زمین خواران برخورد خواهد کرد.

این مقام قضائی استان کرمان خاطرنشان ساخت:طی سال گذشته ۱۸۱ فقره پرونده در حوزه تغییرکاربری غیرمجاز در دستگاه قضائی استان تشکیل شده است و تعداد ۱۸۱ متهم در این رابطه تحت پیگرد قضائی قرار گرفته اند

وی میزان اراضی اعاده شده به وضع سابق در حوزه تغییرکاربری غیرمجاز (اراضی کشاورزی) را یک ونیم هکتار اعلام کرد و افزود:ارزش تقریبی اراضی کشاورزی اعاده شده بالغ بر ۱۴۲ میلیارد تومان می‌باشد

دادستان کرمان همچنین مساحت اراضی ملی مورد تغییر کاربری را ۲۲۷ هکتار اعلام کرد و گفت: دربازه زمانی یک سال گذشته در راستای حفظ حقوق بیت المال ۱۵۳ مورد قلع وقم بنا داشته ایم.

دادستان کرمان در پایان از همکاری سازمان‌ها و نیرو‌های عمل کننده در حفاظت از حقوق بیت المال و اراضی دولتی ازجمله ادارات راه و شهرسازی، منابع طبیعی و جهاد کشاورزی جنوب و شمال استان کرمان تقدیر و تشکر کرد.

 طی چند سال گذشته به طور پیاپی استان کرمان در حوزه صیانت از حقوق بیت المال جزو استان‌های برتر و مطرح کشور است.
انتهای پیام/ی

رتبه برتر استان کرمان در صیانت از حقوق بیت المال

برچسب ها: دادگستری ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Australia
ناشناس
۱۵:۰۰ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آخرین اخبار