سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درختان 700 ساله شهر اصفهان نماد هويتي و عامل رونق گردشگري است

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان درختان کهن با قدمت 100 تا 700 سال اطراف مادی ها و جوی های این کلانشهر را نماد هويتي و عامل رونق گردشگري خواند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فروغ مرتضايي ن‍ژاد با تأكيد بر لزوم حفظ درختان شهر، اظهار داشت: 295 هزار درخت در حاشيه مادي هاي شهر اصفهان و به عنوان منابع تأمين کننده اكسيژن قرار دارند كه حفظ و نگهداري از آن ها از اهميت زيادي برخوردار است.

وی با اشاره به 3 هزار و 700 هكتار وسعت فضاي سبز شهر اصفهان،  افزود: 30 درصد عرصه اين فضاي سبز در شرق اصفهان قرار دارد كه به عنوان فضای زیست محیطی به شمار مي آيد و به شهرداري واگذار شده است؛ در صورتي كه اين فضاي سبز بايد از سوي سازمان محيط زيست نگهداري شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان به يك هزار و 250 هكتار از فضاي سبز شهر در ناژوان  که در اختيار سازمان جهاد كشاورزي قرار دارد، اشاره و خاطر نشان کرد : 400 تا 500 هكتار فضاي سبز مادي ها و انهار شهر كه بخشی از هویت اصفهان است در اختيار شهرداري است. در این منطقه درختان کهن با قدمت 100 تا 700 سال وجود دارد که متأسفانه بسياري از آنها به دليل بي آبي از بين رفته و تلاش ما حفظ درختان باقي مانده است. 

مرتضايي ن‍ژاد با تأكيد بر اين كه باید حقابه مادي هاي شهر اصفهان تأمین شود، تصريح كرد: درختان شهر اصفهان نماد هويتي و عامل رونق گردشگري است؛ از اين رو لازم است اين درختان به خوبي حفظ و نگهداري شود. همچنين بعد از تأمین آب آشامیدنی، حفظ درختان به منزله منابع و مجراي تنفسي شهر از اهميت ويژه اي برخوردار است؛ چرا كه شايد بتوان خودرو و يا فولاد را وارد کشور کرد اما براي تأمين اكسيژن نمي توان واردات انجام داد.

وي به پارك هاي شهري به عنوان تفرجگاه شهروندان اشاره و بيان كرد: سرانه تفرجگاهي شهروندان حدود 3 مترمربع است در حالي كه در كشور ما اين سرانه 8 متر مربع تعريف شده است؛ و اين بدين معنا است كه اين سرانه بايد حدود 5 مترمربع افزايش يابد. 

به گفته مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان دستگاه هاي اجرايي بايد به تعهدات خود در خصوص تأمين حقابه تعيين شده فضاي سبز شهر متعهد باشند.

مرتضايي نژاد از آموزش كارگران فضاي سبز در زمينه آبياري و جلوگيري از هدر رفت آب خبر داد و گفت: کارگران فضای سبز شهری نقش موثری در آبیاری و استفاده بهینه از آب دارند؛ بنابراين اين مهم در دستور كار سازمان پارك ها قرار گرفته است و بر اساس برنامه ريزي هاي انجام شده در مناطق 15 گانه، كارگاه هاي آموزشي به صورت دوره اي در حال برگزاري است تا از هدر رفت آب جلوگیری شود.

 

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.