سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر دادگستری در تربت جام؛

مطالبات مردم نسبت به نظام و سایر بخش‌ها بحق است

وزیردادگستری گفت: مطالبات مردم نسبت به نظام و سایر بخش‌ها بحق است، اما خودتان را جای دولت بگذارید ما محدودیت‌های زیادی داریم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛سیدعلیرضا آوایی در جلسه شورای اداری در تربت جام  افزود: مدیران اجرایی نباید از دفاع مقدس، خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان غفلت کنند و یادمان نرود که آنان در شرایط جنگ چه خدمت بزرگی به کشور و ملت کردند و احترام به مجاهدان فی سبیل الله یک دستور است.

وزیر دادگستری با اشاره به برخورد مدیران وکارکنان با ارباب رجوع گفت: باید بپذیریم که در برخورد با ارباب رجوع گیر و مشکل داریم و برخی رفتار‌ها و صحبت‌ها مردم را آزار می‌دهد.

وی افزود:مردم در مراجعه به سازمان‌ها باید احساس کنند که دلسوز و پناهی دارند و این توقع زیادی نیست.

وزیر دادگستری تاکیدکرد: همه نیازمندی هارا نمی‌توانیم تامین کنیم، اما می‌توانیم بخشی را جواب دهیم و مابقی را با محبت جبران کنیم که اغلب اینجوری نیست و باید طوری خدمت کرد که اگر روزی پست تمام شد شرمنده مردم نباشیم.

آوایی گفت: فرهنگ رعایت شان مردم را باید باور داشته باشیم که به مراتب بیش از مشکلات اقتصادی مردم را کلافه خواهد کرد و موظفیم در هر پستی که قرار داریم با استفاده از ظرفیت‌ها جواب مردم را درست بدهیم.

وی افزود: فلسفه وجودی دولت‌ها تامین یک زندگی مرفه، حیات طیبه، با رفاه و با معنویت برای مردم است و کارگزاران کارشان این است.

وزیر دادگستری گفت: همه باید کنارهم باشیم، چون دشمن مشترک داریم و دراین شرایط حق نداریم به روش‌های مختلف بین خودمان اختلاف ایجاد کنیم و باید معیار و محوری که رهبری برایمان تعیین کرده ادامه دهیم و جلوتر از قانون حرکت نکنیم.
 
در ادامه فرماندار تربت جام با تشریح وضعیت فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، امنیتی و اقتصادی شهرستان گفت: هفت راهبرد تداوم رونق تولید واشتغال، کاهش آسیب‌های اجتماعی، حفظ و ارتقای امنیت پایدار و توسعه همه جانبه، ارتقا خدمات دولت، توسعه و گسترش نظام‌مند مشارکت مردم، توسعه و ارتقا سلامت جامعه و توسعه شهرستان با نگاه اعتدال در دستور کار مدیران اجرایی شهرستان تربت جام در سال جاری قرار گرفته است.

مرتضی حمیدی افزود: این شهرستان قابلیت‌ها و پتانسیل‌های بالایی در حوزه صنعت و معدن، هنر‌های صنایع دستی، موسیقی مقامی، مشاهیر و ادب و عرفان دارد.

وی گفت: مردم شیعه و اهل سنت دراین شهرستان مرزی با وحدت، همدلی، محبت و صمیمیت زندگی میکنند و هیچ مشکلی ندارند.
 
نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس سورای اسلامی با طرح مشکلات مردم منطقه گفت: بیکاری فزاینده در تربت جام رو به رشد است و برای کاهش آن باید در مرز‌ها اشتغال پایدار ایجاد کنیم.

جلیل رحیمی جهان آبادی گفت: در حوزه راه سازی برای حفظ و نگهداری ماشین آلات و ساخت ۲۰۰ کیلومتر جاده‌های اصلی بخش صالح آباد و همچنین آبرسانی به ۲۲ روستا که درحال حاضر با تانکر تامین می‌شود، رفع مشکل پرداخت وام اشتغال زایی، اعلام شهرستان شدن صالح آباد، بلاتکلیفی ۲۳ هزار جمعیت فاقد شناسنامه در این شهرستان، پرداخت پول خرید تضمینی زعفران از کشاورزان، تثبیت نرخ خرید گندم قبل ازکشت ازجمله مشکلات مردم حوزه انتخابیه می‌باشد.

وی افزود: کمبود قاضی، پرسنل و تجهیزات قضایی در دادگاه‌های منطقه موجب تبعات شده است.
 

امام جمعه اهل سنت تربت جام خطاب به وزیر دادگستری گفت: مجموعه دادگستری تربت جام علی رغم تسریع در روند رسیدگی به پرونده ها باکمبود قضات وپرسنل و تجهیزات مواجه می باشد.

مولوی شرف الدین جامی الاحمدی افزود: مهمترین نیاز ها و خواسته های مردم این منطقه ایجاد اشتغال، حمایت واقعی از تولید داخلی، تعیین تکلیف مشکوک التابعین وهمچنین شهرستان شدن صالح آباد که جزو قدیمی ترین بخش های کشور می باشد هستند.

وی با اشاره به شعار سال و لزوم حمایت از کالای ایرانی گفت : برای تحقق واقعی این شعار ابتدا باید خود مسئولین و مدیران دولتی نسبت به استفاده از کالا و تولیدات ایرانی اقدام نمایند تا بتوان اعتماد واقعی مردم را جلب نمود.

 

انتهای پیام//ز.ج

برگزاری جلسه شورای اداری شهرستان تربت جام با حضور وزیر دادگستری



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.