خراسان رضوی نقش بسیار مهمی در زنجیره فولادی کشور دارد

رئیس جمهور گفت: امیدواریم با تلاش استاندار خراسان‌رضوی، فرمانداران و شهرداران همه شهرها در بافت فرسوده تحولی ایجاد کنیم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در نشست خبری با اصحاب رسانه در مشهد گفت:  زنجیره فولاد  یک ظرفیت بسیار بالایی است و خراسان رضوی  با معدن بزرگ سنگ آهن در سنگان یک نقش بسیار مهمی در این زنجیره ایفا کرده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه مشکل آب مشکل بزرگی برای کل کشور و از جمله خراسان‌رضوی است، افزود: یکی از خواسته‌های من نسبت به همه مسئولان تلاش بیشتر برای تامین آب و مقابله با کم آبی است لذا اولین قدم در تامین آب استفاده بهینه از آب، صرفه‌جویی و بهره‌وری صحیح است.

 وی در زمینه بافت های فرسوده گفت :  در زمینه  بافت فرسوده باید اقدامات لازم در این زمینه انجام گیرد  و امیدواریم با تلاش استاندار خراسان‌رضوی، فرمانداران و شهرداران همه شهرها در بافت فرسوده تحولی ایجاد کنیم.

 روحانی گفت : خوشحالم که در این سفر شاهد 4 هزار میلیاردتومان طرح و پروژه‌ای هستیم که افتتاح شده و میلیاردها تومان پروژه‌ای که اغاز شده است  و انشاالله بتوانیم طرح‌هایی که در این سفر مدنظر قرار دادیم در سال‌های آینده اجرایی و عملیاتی کنیم. 

وی درادامه  با بیان اینکه روابط ما با کشورهای آسیای میانه روابط خوبی است گفت:  خراسان‌رضوی هم مرز با آسیای میانه و افغانستان  است و یکی از مسیرهای صادراتی به حساب می آید.

رئیس جمهور افزود: در سفر اخیر در عشق‌آباد توافقات بسیاری خوبی در مسئله ترانزیت،برق و روابط تجاری و تسهیلاتی  انجام گرفت و امروز هم یکی از افتتاح‌ها مربوط به پل سرخس بود.

حسن روحانی گفت : یکی از خواسته‌های استاندار و نمایندگان این است که منطقه آزادی در سرخس به وجود بیاید.

وی افزود: قبلا لایحه‌ای به مجلس دادیم که هنوز باقی مانده و دولت آماده است همه تلاش‌های لازم را  برای ارتباط بیشتر خراسان بزرگ با کشورهای همجوار  انجام دهد.  سیاست ما تعامل نزدیک‌تر با کشورهای آسیای مرکزی و قفقاز است.

حاشیه‌نشینی مشهد و مخصوصا بافت فرسوده اطراف حرم رضوی جزو دغدغه‌های ماست

رئیس جمهور  در ادامه در پاسخ به پرسش خبرنگار خراسان پیرامون موضوع حاشیه‌شهر مشهد اظهار داشت: حاشیه نشینی یکی از مشکلاتی است که شهرهای بزرگ ما به آن مبتلا هستند. مشهد شرایط ویژه‌ای دارد و  اقدامات بیشتری را برای تحول در آن باید انجام بدهیم.

 رئیس‌جمهور پیرامون حمایت دولت  از بخش خصوصی و در زمینه صادرات گفت:  نگذاریم کالای مصرفی به صورت قاچاق وارد کشور شود که طرح اخیر برای ارز یکی از اقدامات است که قاچاق را با مشکلات بسیاری ایجاد کرده و ادامه طرح، جلوی قاچاق را می‌گیرد.

روحانی افزود: مسئله دیگر صادارات است که برای همه تولیدکنندگان باید بازار صادراتی ایجاد کنیم.

وی گفت: از اهداف دولت مبارزه با قاچاق و بالابردن کیفیت تولیدات داخلی   است که در سال جاری نیز قدم‌های خوبی را برخواهیم داشت و امسال برای تشویق صادرات بودجه ویژه را مدنظر قرار داریم. 

انتهای پیام//ا.س

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.