سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

منصوری در نطق میان دستور مطرح کرد؛

ضرورت توجه دستگاه‌ها به بحث تولید، اقتصاد و فرهنگ آموزش

نماینده مردم ساوه گفت: دستگاه‌های مسئول به بحث تولید، اقتصاد و فرهنگ آموزش توجه بیشتری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا منصوری نماینده مردم ساوه در نطق میان دستور صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی (یکشنبه 16 اردیبهشت)، اظهار کرد: دستگاه‌های مسئول به بحث تولید، اقتصاد و فرهنگ آموزش توجه بیشتری داشته باشند.

نماینده مردم ساوه ادامه داد: پرداخت معوقات فرهنگیان و بازنشستگان و توجه به بازنشستگان کارگری و تأمین مایحتاج آن‌ها می‌تواند از نارضایتی‌های آن‌ها کم کند.

وی افزود: دشمنان ما هر لحظه با مقاصد شوم خود قصد ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی و ناامیدی ملت را دارند؛ تحریم‌های ناجوانمردانه‌ای که علیه ملت ما وضع شد نشان از دشمنی آن‌ها دارد و انشا‌الله این تحریم‌ها را به کمک خداوند و کمک ملت به فرصت بدل خواهیم کرد.

منصوری تصریح کرد: با استفاده از تمهیدات قابل اجرا در دوران تحریم می‌توانیم خود را برای روزهایی که نفت به پایان می‌رسد مهیا کنیم.

نماینده مردم ساوه خطاب به رئیس جمهور، گفت: با وجود جوانان مستعد در کشور و پایین بودن قیمت‌ها چرا ما صادرات نداریم و با وجود افزایش نرخ ارز به بیش از 4 هزار تومان چرا خودرو صادر نمی‌کنیم؟

وی با طرح پرسشی مبنی بر اینکه چرا بیش از 95 درصد کالاهای ما صادراتی نیستند؟ ادامه داد: اگر در کشوری پول 20 درصد کاهش ارزش داشته باشد تمام محصولات آن کشور می‌توانند صادراتی باشند پس چرا ما نمی‌توانیم چنین کاری کنیم؟

منصوری ادامه داد: در برخی کشورهای دنیا که با فقر رو‌به‌رو هستند سود بانکی 2 درصد است اما ارزش پولی آن‌ها در مقابل دلار افتی نداشته پس ما نیز باید از این فرصت استفاده کرده و با یک تصمیم صحیح از توانمندی‌های نسل جوان استفاده کنیم.

نماینده مردم ساوه افزود: ملتی حق خوب زندگی کردن را دارند که توسعه صادرات داشته باشند و در کشوری که صادرات وجود ندارد این طبیعی است که روز به روز ارزش پولی‌اش کاهش پیدا کند؛ چرا انقدر فاصله طبقاتی در جامعه زیاد است.

وی با طرح این سوال که چرا کشور برای جوانانی که 12 سال درس خوانده‌اند نمی‌تواند شغل ایجاد کند؟ افزود: آقای رئیس جمهور دوران شما هم مانند آن فردی که 750 میلیارد دلار نفت فروخت به پایان می‌رسد اما باید بدانید با این وضعیت کشور اصلاح نمی‌شود؛ ما باید به اصلاح اساسی در نظام آموزش و پرورش بپردازیم.

منصوری خاطرنشان کرد: با نظام آموزشی فعلی که مربوط به 50 سال قبل است، ما نمی‌توانیم صادرات داشته باشیم؛ نسل جوان باید از کودکی آموزش داده شود تا برای آبادانی آینده کشور آماده شود.

 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.