یک سیاستمدار اصولگرا گفت: مسئولان کشور به راحتی اجازه می‌دهند تا سوداگری در بازار ارز انجام بگیرد.

مسئولان به راحتی اجازه سوداگری در بازار ارز را می‌دهندبه گزارش حوزه  احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد خوش‌چهره نماینده دوره هفتم مجلس شورای اسلامی در نشست خبری با موضوع بررسی تحولات قیمت ارز اظهار کرد: آمریکا مانند غولی است که شیشه عمری دارد و این شیشه عمر برای ایالات متحده دلار تلقی می‌شود.

وی افزود: دلار ارزی شکننده محسوب می‌شود، اما تسلط و قدرت آن در بازار پولی جهان سعی کرده که این ارز را از شکننده بودن دور نگه دارد.

خوش‌چهره تصریح کرد: در اقتصاد ایران 4 دولت تابلوهای سیاسی متفاوتی را اتخاذ کردند و در حوزه اقتصاد کارکردهایی شبیه به هم داشته‌اند که یکی از آنها وابستگی به خام‌فروشی نفت است، به نحوی که دولت پیشین رکورد این مسئله را شکست و دولت فعلی نیز در حال ادامه دادن همان رویه است.

وی ادامه داد: واردات مجاز و غیرمجاز کماکان رکورد بالایی را دنبال می‌کند، این در حالی است که اگر واردات به تولید ملی کمک کند توجیهی منطقی دارد، اما متأسفانه بیشتر کالاهای ورودی به کشور محصولات فانتزی و غیرضروری هستند.

سیاستمدار اصولگرا گفت: فشارهای مالی در دولت‌های مختلف مشترک بوده و این اشتراک ریشه در بحث خام‌فروشی دارد. همچنین ثروت‌های افرادی مانند بابک زنجانی و شهرام جزایری نیز ریشه در خام‌فروشی و فساد ایجاد شده به این واسطه بود.

وی افزود: دولت‌ها هدف‌های متعددی مانند کاهش تورم و افزایش اشتغال دارند و برای تحقق آن از سیاست‌های مختلفی استفاده می‌کنند تا بتوانند این مسائل را عملیاتی کنند.

خوش‌چهره با اشاره به افزایش قیمت ارز گفت: گاهی با تحریک تقاضا و مدیریت ناقص فضا برای افزایش قیمت ارز فراهم می‌شود، لذا دولت باید با مدیریت فضای عرضه و تقاضا راه را بر افزایش قیمت ارز ببندد.

این سیاستمدار اصولگرا گفت: در کشورهای دیگر اگر افراد مقادیر زیادی ارز خارجی داشته باشند حاکمیت با آنها تحت عنوان سوداگری به مقابله می‌پردازد، اما مسئولان کشور ما به راحتی اجازه می‌دهند تا سوداگری در بازار ارز انجام بگیرد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار