سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش تعداد شهر‌های دارای تنش آبی در فارس

مدیرعامل آبفای استان فارس گفت: تعداد شهر‌های دارای تنش آبی در فارس کاهش می‌یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمدعلی قلندری مدیرعامل آبفای استان فارس با اشاره به کاهش تعداد شهر‌های دارای تنش آبی گفت: پارسال ۱۹ شهر استان دچار تنش آبی بودند که پیش‌بینی می‌شود این میزان امسال به ۱۵ شهر کاهش یابد.

وی با تاکید بر کاهش بارندگی‌ها در استان فارس بیان کرد: براساس تعریف سازمان بهداشت جهانی هر فرد در شرایط عادی باید ۱۵۰ لیتر آب در شبانه‌روز مصرف کند که این میزان در شرایط خشکسالی باید ۱۰۰ تا ۱۰۵ لیتر باشد و در شرایط بحرانی و تنش آبی باید به ۵۰ تا ۷۵ لیتر در شبانه‌روز کاهش یابد در صورتی که مصرف در استان فارس بیش از ۲۰۰ لیتر است، که برخی از مناطق استان دچار تنش آبی هستند که باید برای عبور از مشکل مصرف آب را مدیریت کرد.

قلندری افزود: حوزه ساختاری شامل حفر چاه، اصلاح شبکه‌ها و ساخت مخازن  است که در حوزه رفتاری با مشارکت نهاد‌های مختلف از جمله آموزش و پرورش سعی شده، مصرف درست فرهنگ سازی شود.

مدیرعامل آبفای استان فارس با بیان اینکه در برخی از شهر‌ها مساجد و مدارس به شیر‌های کاهنده مجهز شده است، تصریح کرد: تفاهم‌نامه‌ای نیز با شورای سیاستگذاری ائمه جمعه امضا شده که ائمه جمعه، جماعات و مبلغان دینی به ویژه در ماه رمضان و خطبه‌های نماز جمعه مدیریت مصرف آب را ترویج دهند.

وی افزود: با صرفه‌جویی ۲۰ درصد در مصرف آب می‌توانیم تابستان را با دغدغه کمتری پشت سر بگذاریم و این میزان صرفه‌جویی نیز مشکلی در زندگی روزمره مردم ایجاد نمی‌کند.

قلندری با بیان اینکه بیشترین میزان مصرف آب در زمینه کشاورزی است، اضافه کرد: سازمان جهاد کشاورزی گام‌های بسیار موثری را در اصلاح الگوی مصرف و تغییر نحوه آبیاری برداشته که هنوز کار‌های زیادی وجود دارد تا با اصلاح الگوی مصرف، مدیریت مصرف و مدیریت کشت بتوانیم آب را در بخش کشاورزی ذخیره کنیم.

مدیرعامل آبفای استان فارس با اشاره به اینکه در استان فارس منهای شهر شیراز ۸۲ شهر زیر پوشش شبکه آبفا هستند، اظهار کرد: در این تعداد شهر ۷۰۰ هزار تا مشترک وجود دارد که ۵ و ۸۸ درصد از مشترکان خانگی هستند.
انتهای پیام/ت

کاهش شهر‌های دارای تنش آبی در فارس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.