سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح وب سایت ثبت جهانی منظر باستان شناسی ساسانی در فارس

به مناسبت روز ثبت جهانی منظر باستان شناسی ساسانی فارس، وب سایت این محور به دو زبان انگلیسی و فارسی در استان فارس طراحی و راه‌اندازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ روابط‌عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس، اعلام کرد: وب سایت منظر باستان شناسی ساسانی فارس به آدرس www.salfbase.com بوسیله مرکز طراحی وب سایت پانومن به دو زبان انگلیسی و فارسی در استان فارس طراحی و افتتاح شد.

بر اساس این گزارش این سایت اینترنتی با هدف معرفی آثار برجای مانده از دوره ساسانی در استان فارس و با محوریت مراکز فعالیت ساسانیان در شهر‌های فیروزآباد، بیشاپور (کازرون) و سروستان شروع به فعالیت کرده که پیش درآمدی بر ثبت جهانی این محور تاریخی درسال ۲۰۱۸ سازمان یونسکو است.

بر اساس این گزارش پرونده منظر باستان شناسی ساسانی فارس با ۳ سال کار پژوهشی و کارشناسی بوسیله تیم مجرب از باستان شناسان، مستندسازان و محققان، با مدیریت معاونت میراث فرهنگی کشور تهیه شده که شامل مجموعه‌ای از جمله کاخ، شهر و غار است.

گفتنی است، محققان دوره تاریخی، ساسانیان را مبتکر اصول شهرسازی و معماری می‌دانند که معماران در این دوره، با ساختن طاق‌های گنبدی و تالار‌های وسیع بدون ستون و همچنین ساخت طاق‌های آجری به جای پوشش مسطح و چوبی جلوه‌ای نو را خلق کرده اند.

انتهای پیام /ت

راه اندازی وب سایت ثبت جهانی منظر باستان شناسی ساسانی در فارس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.