سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بمنظور مبارزه با آفت جوانه خوار بلوط صورت گرفت؛

انجام عملیات محلول پاشی هوایی در جنگل‌های بلوط

عملیات محلول پاشی هوایی در جنگل‌های بلوط استان چهارمحال و بختیاری انجام شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان در شهرکرد، از انجام عملیات محلول پاشی هوایی با استفاده از پهباد و تجهیزات نوین در جنگل‌های بلوط منطقه مشایخ شهرستان کیار خبر داد.

علی محمدی‎مقدم با اشاره به آلوده شدن ۱۵ هزار هکتار از جنگل‌های بلوط شهرستان‌های کیار و لردگان به آفت جوانه خوار بلوط گفت: عملیات محلول پاشی با استفاده از پودر BT برای مبارزه با این آفت در جنگل‌های منطقه صورت گرفت.

وی، حذف طعمه خواران را از دلایل افزایش و گسترش آفت جوانه خوار بلوط بیان کرد و افزود: پیش از این برای مبارزه با این آفت، تله‌های فرمونی بر روی درختان نصب شد.

محمدی‎مقدم اضافه کرد: با استفاده از محلول پاشی و نصب تله‌های فرمونی می‌توان در کوتاه مدت از تجدید حیات و زادآوری این آفت جلوگیری کرد.

وی افزود: فعالیت آفت جوانه خوار بلوط از اواخر اسفند هر سال و تا اواخر خرداد سال بعد ادامه دارد که موجب از بین رفتن جوانه‌ها و بی برگی درختان می‌شود.

گفتنی است: یک میلیون و ۴۵۰ هزار هکتار از مساحت چهارمحال و بختیاری را اراضی و مراتع طبیعی تشکیل می‌دهد که حدود ۳۳۵ هزار هکتار آن جنگل بلوط می‌باشد.

انتهای پیام/ف

محلول پاشی هوایی برای مبارزه با جوانه خوار بلوط

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.