سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صدور نخستین سند برای بیش از ۳۵۳ هزار متر حریم دریا در شهرستان نور

نخستین بار برای ۳۵۳ هزار و ۱۶۸ متر مربع حریم دریا امروز در شهرستان نور سند صادر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، محمد حسن بهادر، مدیر کل ثبت اسناد و املاک مازندران گفت: نخستین سند حریم دریا در استان به مساحت ۳۵۳ هزارو ۱۶۸ متر مربع امروز در اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان نور صادر و تحویل اداره کل منابع طبیعی شد.

وی افزود: به منظور صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی و جلو گیری از پدیده شوم زمین خواری، بیش از ۳۵ هکتار از این اراضی مستند سازی شد.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک مازندران با اشاره به با توجه به جانمایی ۷ هزار و ۴۰۱ هکتار از حریم رودخانه‌ها در بانک کاداستر گفت: ۳۲۴ هزار هکتار قطعه در لایه منابع طبیعی در بانک کاداستر تثبیت شد و نقشه یک میلیون و ۱۲۲ هزار و ۱۹۲ هکتار از منابع طبیعی در ۲ سال گذشته جانمایی شد.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک مازندران افزود: با استفاده از همه‌ی ظرفیت‌ها و برنامه ریزی‌های انجام شده اراضی ملی و منابع طبیعی در استان را مستند سازی کرده و برای نخستین بار نیز جشن انفال در شهرستان‌های کلاردشت و تنکابن برگزار شد.

بهادر با بیان اینکه مبارزه با زمین‌خواری یکی از مهم‌ترین روش‌های مبارزه با فساد اقتصادی و اداری است گفت: مستند سازی منابع طبیعی جنگل‌ها و مراتع، حریم سواحل و رودخانه‌ها علاوه بر جلوگیری از زمین خواری موجب اقدامات حقوقی مناسب برای جلوگیری و برخورد با ساخت و ساز‌های غیرمجاز که از مشکلات استان است می‌شود.

بیش از ۹۰۰ هکتار حریم دریا و اراضی ساحلی در استان وجود دارد.

انتهای پیام/ر

صدور نخستین سند برای حریم دریا در نور

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.