ماموران انتظامی مازندران ۳۹ متهم به زمین خواری و تصرف زمین‌های ملی و جنگلی را در مازندران دستگیر کردند.

سردار سید محمود میرفیضی فرمانده انتظامی استان مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،از کشف ۸۷۲ میلیاردی زمین خواری‌ها و رفع تصرف زمین‌های ملی و جنگلی و بازگرداندن آن به دامان طبیعت طی سال جاری در استان خبر داد.

وی گفت: در اجرای طرح‌های مقابله‌ای با زمین خواری و رفع تصرف منابع طبیعی از چنگ سودجویان، پیگیری این موضوع به فرماندهان انتظامی شهرستان‌های تابعه استان ابلاغ شد.

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به افزایش ۱۱ درصدی کشف و رفع تصرف زمین‌های ملی و جنگلی از چنگ زمین خواران در ۹ ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، افزود: در این خصوص ۳۱ فقره پرونده زمین خواری در استان طی سال جاری تشکیل و اقدامات قضائی برای رفع تصرف آن از سوی پلیس آگاهی و فرماندهان انتظامی شهرستان‌ها انجام شد.

سردار میرفیضی گفت: در اجرای این طرح‌ها با هماهنگی قضائی و همکاری ماموران حفاظت منابع طبیعی استان و شهرستان‌ها از ابتدای امسال تا پایان آذرماه، ۶۷۶ هزار متر مربع از زمین های ملی و جنگلی که توسط افراد سود جو و فرصت طلب تصرف شده بود، شناسایی و آزاد سازی شد.

وی ارزش ریالی اراضی تصرف شده را بیش از ۸۷۲ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: در این راستا ۳۹ متهم به زمین خواری و تصرف اراضی ملی و جنگلی شناسایی و دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان مازندران تجاوز به منابع طبیعی را تجاوز به سرمایه ملی کشور و بیت المال به ویژه سرمایه‌های نسل آینده کشور دانست و گفت: زمین خواران بدون در نظر گرفتن حقوق عامه مردم در بهره مندی از نعمت‌های خدادادی با هدف رسیدن به سود‌های کلان اقدام به تصرف زمین و منابع طبیعی می‌کنند که برای مقابله با این جرم، همکاری آحاد مردم و همه دستگاه به ویژه نهاد‌های نظارتی الزامی است.

انتهای پیام/آ

دستگیری زمین خواران در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.