رئیس اداره منابع طبیعی آمل از وقوع ۸ فقره آتش سوزی جنگل‌های این شهرستان از آغاز نوروز تا کنون خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، نعمت‌اله کوهستانی رئیس اداره منابع طبیعی آمل با بیان اینکه امسال ۸ مورد آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع آمل رخ داد، گفت: در ۲ مورد آتش‌سوزی مهم بالگرد مورد استفاده قرار گرفت.

وی افزود: شرایط خشک هوایی و بی‌احتیاطی مردم علت اصلی آتش‌سوزی‌ها در این منطقه است.

کوهستانی با بیان اینکه ۸۵ هکتار از جنگل‌ها و مراتع آمل پارسال دچار آتش سوزی شد، گفت: در تلاش هستیم تا از کمترین امکانات منابع طبیعی بیشترین بهره را ببریم.

رئیس اداره منابع طبیعی آمل افزود:جنگل بانان منطقه در این مدت بیش از ۸۰ متر مکعب چوب آلات صنعتی قاچاق کشف کردند.

وی با بیان اینکه کارگاه‌های چوب‌بری باید برای حمل چوب آلات از اداره منابع طبیعی پروانه حمل داشته باشند، گفت: اکثر چوب‌های قاچاق کشف شده مربوط به کارگاه‌های غیرمجاز چوب است که درصورت تخلف کارگاها، برخورد قانونی شده و حتی نسبت به پلمپ کارگاه‌ها با دستور مقامات قضایی نیز اقدام خواهد شد.

کوهستانی با بیان اینکه بیش از ۲۵ هکتار از اراضی ملی منطقه لاریجان، بر اساس تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت از جنگل‌ها رفع تصرف شد افزود: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۸۵ مورد پرونده تشکیل و زمین به اراضی ملی بازگردانده شد.

رییس اداره منابع طبیعی آمل گفت: بر اساس پروانه میزان حمل چوب در یک ماشین مشخص است و مازاد عدد ثبت شده در مجوز ضبط خواهد شد.

وی افزود: حوزه استحفاظی این اداره شامل شهرستان‌های آمل و محمودآباد با سطح بیش از ۲۲۰ هزار هکتارجنگل و مرتع است و بدلیل قرار گرفتن کوه دماوند در این حوزه، اختلاف ارتفاع بین پایین‌ترین نقطه یعنی از کنار دریای مازندران تا قله دماوند بیش از ۵۶۷۰ متر بوده وهمین امر باعث تنوع اقلیمی و اکولوژیکی شده است.

وی گفت: علاوه بر جنگل‌های هیرکانی با گونه‌های همانند راش، بلوط و ممرز، جنگل‌های جلگه‌ای و جنگل‌های بالادست که جزء جنگل‌های نیمه خشک محسوب شده را دراین حوزه داریم که مهم‌ترین گونه آن ارس است.

انتهای پیام/آ

جنگل‌های آمل در آتش سوخت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.