سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش بهای نفت و طلا در بازار‌های جهانی

افزایش تعداد سکو‌های حفاری آمریکا بهای نفت را کاهش داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، به دنبال افزایش فعالیت های حفاری آمریکا، بهای نفت امروز (دوشنبه) با کاهش همراه بود؛ اما همچنان در بالاترین سطح در سه سال گذشته مبادله شد.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت (شاخص بین المللی) با 50 سنت کاهش (معادل 0.7 درصد) به 74 دلار و 14 سنت در هر بشکه رسید. هفته گذشته بهای نفت خام برنت به 75 دلار و 47 سنت در هر بشکه رسید که این بالاترین سطح از نوامبر سال 2014 بود.

بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 28 سنت کاهش (معادل 0.4 درصد)، 67 دلار و 82 سنت در هر بشکه معامله شد.

شرکت نفت و گاز آمریکایی بیکر هیوز اعلام کرد: «شرکت های آمریکایی در هفته منتهی به 27 آوریل 5 سکو به تعداد سکوهای حفاری خود افزودند و تعداد کل آنها را به 825 سکو رساندند. این تعداد بالاترین سطح از مارس 2015 محسوب می شود.»

گزارشها حاکی از آن است که سطح تولید نفت خام آمریکا از اواسط سال 2016 تاکنون با بیش از 25 درصد افزایش همراه بوده و به 10.59 میلیون بشکه در روز رسیده است. فقط روسیه بیش از این تعداد و حدود 11 میلیون بشکه نفت در روز تولید می کند.

همچنین احتمال تمدید تحریم های آمریکا علیه ایران باعث صعود 6 درصدی بهای نفت در ماه جاری میلادی شده است. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، 12 مه سال جاری میلادی (22 اردیبهشت) تصمیم درباره ماندن در توافق هسته ای ایران و یا خروج از آن را اعلام می‌کند.

لازم به ذکر است که تلاش کشورهای عضو و غیرعضو اوپک هم بر افزایش بهای نفت در این مدت اثرگذار بوده است. کشورهای عضو و غیرعضو اوپک پیشتر موافقت کردند توافق کاهش روزانه 1.8 میلیون بشکه نفت را تا پایان سال جاری میلادی تمدید کنند.

ثبات در ارزش دلار آمریکا و کاهش تنش‌ها در شبه جزیره کره باعث نزول قیمت طلا در روز دوشنبه شد. بر این اساس، بهای هر اونس طلا با 0.3 درصد کاهش به 1318.23 دلار رسید.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.