سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فضای همدلی خوبی بین دستگاه های اجرایی استان وجود دارد/به عزم ملی و جدی برای مبارزه با کم آبی نیازمندیم

استاندار کرمان گفت: شورا محل وحدت، برادری و گفت وگو ست و خوشبختانه فضای همدلی و همراهی خوبی بین دستگاه های اجرایی و کسانی که مسئول اداره استان است، وجود دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ؛ علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان با تاکید بر اینکه مردم انتظار دارند شوراهای شهر و روستا به وظیفه خود که خدمت رسانی برای بهبود زندگی شهرنشینی و روستایی مردم است را انجام دهند اظهار کرد: شورا محل وحدت، برادری و گفت وگوست و خوشبختانه فضای همدلی و همراهی خوبی بین دستگاه های اجرایی و کسانی که مسئول اداره استان است، وجود دارد.

استاندار کرمان گفت : شوراهای شهر و روستا نهادی 100 درصد مردمی و تاثیر گذار است که کارنامه آن زیر ذره بین مردم است.

وی با تاکید بر اینکه مردم انتظار دارند شوراهای شهر و روستا به وظیفه خود که خدمت رسانی برای بهبود زندگی شهرنشینی و روستایی مردم است را انجام دهند اظهار کرد: شورا محل وحدت، برادری و گفت و گواست و خوشبختانه فضای همدلی و همراهی خوبی بین دستگاه های اجرایی و کسانی که مسئول اداره استان است، وجود دارد.

وی به حوزه اجرایی اقتصاد مقاومتی استان کرمان نیز اشاره کرد و گفت: در شهرستان سیرجان امروز 5 معین اقتصادی برای 5 بخش این شهرستان انتخاب شد و معتقدیم این کار نیز باید در شهرستان رفسنجان صورت گیرد و انتظار داریم ظرف یکماه آینده بحث مربوط به اقتصاد مقاومتی این دو شهرستان را به نقطه مطلوبی برسانیم زیرا تجربیات شهرستان های قلعه گنج، گلباف و ... نشان داده این مدل پاسخگوی عدم توسعه یافتگی در جای جای استان بوده است.

رزم حسینی در ادامه به موضوع مصرف آب در بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: با بحران آب در استان کرمان روبرو بوده و زنگ خطر آن چند دهه است که به صدا درآمده که با بی توجهی های صورت گرفته امروز شاهد بروز مشکلات فراوانی در سطح کشور و استان هستیم.

استاندار کرمان با اشاره به کاهش 72 درصدی بارندگی های استان کرمان در سال آبی جاری تصریح کرد: با مصرفه بی رویه، سفره های آب زیرزمینی را تخلیه کردیم به طوری که سالانه حدود 800 میلیون مترمکعب اضافه برداشت از این سفره ها را داریم و راندمان در بخش کشاورزی به زیر 20 درصد رسیده است.

رزم حسینی با انتقاد از تولید محصولات کشاورزی غیر اقتصادی در کشور و استان کرمان ادامه داد:95 درصد آب استان کرمان در بخش کشاورزی است و شاهد وعدم مدیریت یکپارچه در آب و خاک هستیم. 34 هزار حلقه چاه در سطح استان را داریم. حفر چاه ها در برخی نقاط استان به ویژه شهرستان رفسنجان به 200 متر رسیده است که نیازمند عزم ملی، جدی و با راهکار مشخصی در این حوزه حضور هستیم.

وی با تاکید بر کاهش سطح زیر کشت کشاورزی در استان کرمان و حذف محصولات آبدهی ادامه داد: آب از چاه نفت برای ما در استان کرمان مهمتر است. به دلیل بی رویه آب در بخش کشاورزی سهم آب شرب کاهش پیدا کرده است که در این راستا با مشارکت، تعامل و نظر کارشناسان مدل مدیریت کشت، داشت و برداشت محصولات کشاورزی را برخی شهرستان های استان به صورت پایلوت در سال جاری اجرایی خواهیم کرد.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه راه نجات شهرستان رفسنجان از بحران کم آبی، کاهش سطح زیر کشت، افزایش راندمان و یکپارچه سازی اراضی کشاورزی اظهار کرد: 75 درصد اراضی کشاورزی ایران زیر 5 هکتار است این در حالی است که در کشورهای پیشرفته این سطح زیر 45 هکتار نیست و باید یکپارپگی را داشته باشیم که خود سبب افزایش بهره وری خواهد شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: همه ما در این راستا مقصر بوده و ظلم کردیم و آب و حیات را نابود کردیم. باید به جبر کشارزی که روزگار با آن روبرو است پایان دهیم و طرح های اجرایی کنیم که برای ایندگان آبی را باقی بگذاریم.

انتهای پیام/س

 

شواها نهادی 100 درصد مردمی اند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.