سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با حضور مسؤولان صورت گرفت

آغاز طرح ساماندهی کانون‌های مساجد در خاش

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد خاش گفت: طرح ساماندهی بیش از ۲۰۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد با حضور مسئولین از دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری استان در خاش آغاز شد.

تیمور کرد زابلی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد خاش در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: بیش از ۲۰۰ کانون فرهنگی و هنری زیر نظر مساجد در مناطق و بخش‌های تابع شهرستان خاش بصورت فعال در حوزه فرهنگ و هنر ایفای نقش می‌کنند.

وی افزود: اطلاعات کانون‌های مساجد در سامانه "بچه‌های مسجد" به ثبت خواهد رسید تا ازین پس تمامی فعالیت‌های کانون‌های مساجد بصورت سیستمی ثبت و عملکرد آن‌ها به نمایش گذاشته شود.

کرد زابلی تصریح کرد:کانون‌ها به ۳ دسته کلی تقسیم میشوند که بر اساس درجه‌بندی و فعالیت‌های انجام شده در زمینه‌های فرهنگی و هنری پس از ساماندهی حق الزحمه آن‌ها بصورت مستمر و ماهیانه پرداخت خواهد شد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد خاش خاطرنشان کرد: هدف از ساماندهی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد رواج سبک زندگی اسلامی و تشویق اقشار مختلف جامعه جهت بهره برداری از قرآن و سنت در امورات زندگی است.

وی بیان داشت: هر سال کلاس‌های طرح اوقات فراغت در بیش از ۹۵ درصد از کانون‌های شهرستان در زمینه‌ی آموزش قرآن و احکام برای نوجوانان، برنامه‌های ورزشی، مسابقات و اردو‌های سیاحتی از مراکز دیدنی در شهرستان و مناطق توابع برگزار میشود.

کرد زابلی با اشاره به تهیه تجهیزات برای کانون‌های مساجد گفت:تجهیزات فراوانی از قبیل: قفسه کتاب، میز، صندلی، کتاب و. در اختیار کانون‌های مساجد قرار گرفته که در بیش از ۳۰ درصد کانون‌ها کتابخانه‌ی باز در محیط مساجد جهت استفاده نمازگزاران از کتاب‌های دینی، فرهنگی، اجتماعی و. در اوقات قبل و بعد از نماز فراهم شده است.

انتهای پیام/ع

اجرای طرح ساماندهی کانون‌های مساجد 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.