همایش استانی ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی در زاهدان برگزار شد.

برگزاری همایش استانی ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی در زاهدان به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان در دومین همایش استانی ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی سیستان و بلوچستان در زاهدان گفت: از آنجایی که دشمنان در جداکردن حماسه عاشورا از فرهنگ مردم ناتوان هستند تلاش می‌کنند محتوای آن را کم ارزش نشان دهند.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان افزود: دشمنان در این راه تلاش دارند با پرداختن به ظواهر، مسائل احساسی و بی محتوا، از تبیین اهداف بلند عاشورا و برجسته سازی اشعار حماسی حضرت ابوالفضل (ع) جلوگیری کنند.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: خیلی از دلسوزان، آگاهان و نخبگان وارد صحنه مبارزه با احساسی و بی محتوا کردن فرهنگ عاشورا شدند و هزینه‌های زیادی را هم در این زمینه پرداخت کرده اند.

آیت الله سلیمانی چشم و هم چشمی را از جمله آسیب‌های هیات‌های مذهبی دانست و گفت: بسیاری از هیات‌های مذهبی یا فعالان حوزه دینی در اجرای برنامه‌ها یا ساخت مساجد و ... با یکدیگر رقابت می‌کنند که این مساله برای این حوزه آسیب زاست.

عضو خبرگان رهبری افزود: باید در اجرای برنامه‌ها و مناسبت‌ها از کار‌های افراطی پرهیز شود و در چارچوب شرع و دین حرکت کرد.
نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: حرکت در چارچوب شرع به معنی ساماندهی بعضی از کارهاست ما در منطقه‌ای زندگی می‌کنیم که اگر بنا باشد نوع برگزاری مراسم و مناسبت‌های اسلامی در چارچوب مقررات دینی نباشد به طور قطع اثر معکوس دارد.

انتهای پیام/گ

 همایش استانی ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی در زاهدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار