سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سلطان وزنه برداری زنجان، طلایی شد

حسین سلطانی وزنه بردار دلاور زنجانی با کسب 3 مدال طلا بر بام آسیا ایستاد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ؛ نونهال با استعدادی که توسط ابراهیم مکاری ( مربی زنجانی ) کشف و با تشویق و پیگیری های برادرش زیر نظر علی نصرتی مربی کار بلد زنجانی رشد و پرورش یافت پس از طی پله های موفقیت و کسب عناوین مختلف آسیایی و جهانی در رده سنی نوجوانان و جوانان با کسب اولین مدال کاروان اعزامی کشورمان به رقابت های قهرمانی جوانان آسیا ، تاریخ ساز شد .

علی نصرتی سرمربی تیم وزنه برداری استان زنجان از افتخار آفرینی جوان شایسته زنجانی خبر داد و گفت : نخستین مدال کاروان وزنه برداری ایران در رقابتهای قهرمانی نوجوانان و جوانان 2018 آسیا در ازبکستان توسط حسین سلطانی دلاور زنجانی به دست آمد.

وی افزود : حسین سلطانی ملی پوش 77 کیلویی تیم جوانان کشورمان در حرکت یکضرب وزنه 144 کیلوگرم و در حرکت دوضرب وزنه 180 کیلوگرمی را مهار کرد تا با مجموع 324 کیلوگرم به سه مدال طلای این مسابقات در اورگنج ازبکستان دست یابد .

نصرتی عنوان کرد : سلطانی در این دوره از مسابقات هر شش حرکت خود را در حرکات یکضرب و دوضرب با موفقیت پشت سر گذاشت ، وی در حرکت یکضرب وزنه های 137، 142 و 144 کیلوگرم را مهار کرد و در حرکت دوضرب نیز وزنه های 168 ، 174 و 180 کیلوگرم را بالای سر برد و با مجموع 324 کیلوگرم به سه مدال طلا دست یافت.

این فعال ورزشی عنوان کرد : از اینکه چراغ مدال آوری کاروان وزنه برداری ایران در اورگنج را سلطانی روشن کرد  بسیار خوشحالم و امیدوارم امیر عزیزی دیگر ملی پوش زنجانی حاضر در این رقابت ها نیز با موفقیت خود مهر تائیدی بر عملکرد درخشان هیئت وزنه برداری زنجان باشد .

نصرتی کمبود محل مناسب تمرین را یکی از مشکلات اصلی وزنه برداری زنجان عنوان کرد و گفت : زنجانی ها استعداد خاصی در این رشته ورزشی دارند و با توجه به قهرمانی های وزنه برداران زنجانی در چند سال اخیر وزنه برداری فراگیری لازم را در سطح زنجان داشته و ما امروز به جهت شکوفا سازی استعداد ها کمبود سالن داریم که امیدوارم با حمایت مسئولین و فدراسیون زنجان صاحب خانه وزنه برداری شود .

وی ادامه داد : با در نظر گرفتن تمام کمبود های هیئت تمام تلاش خود را در جهت شناسایی ، آموزش ، رشد و پرورش علمی ورزشکاران مستعد در سطح استان به کار گرفته ایم و زنگ خطر را از همین طریق برای استان های صاحب وزنه برداری در کشور به صدا در می آوریم و با حمایت های مدیر کل ورزش و جوانان و سایر مسئولین استانی در آینده ای نزدیک زنجان را به قطب وزنه برداری ایران تبدیل می کنیم .

حسین سلطانی قهرمان زنجانی رقابت های وزنه برداری جوانان آسیا در رابطه با عنوان کسب شده توسط خود، گفت : خدا را شکر توانستم با وجود دو رقیب ازبک و جو سنگین سالن سه نشان طلا و عنوان قهرمانی این رقابت ها را برای هموطنان بویژه زنجانی های عزیز به ارمغان بیاورم .

قهرمان 77 کیلوی جهان در خصوص اینکه چندمین رویداد بین المللی است که حضور پیدا می کند، گفت: این رقابت ها پنجمین مسابقه بین المللی ام بود، سال قبل نیز در قهرمانی جوانان آسیا به نشان برنز دست یافتم ولی امسال با انگیزه و آماده تر از دوره گذشته به دنبال خوشرنگ ترین مدال بودم .

وی در خصوص قهرمانی تیم ملی جوانان در آسیایی اظهار داشت: سال قبل در نپال به عنوان نخست تیمی دست یافتیم ،امسال نیز قصد داریم از مقام قهرمانی خود در ازبکستان دفاع کنیم.

سلطانی در خصوص آینده ورزشی اش گفت : دو ماه بعد مسابقات جهانی جوانان را در ازبکستان پیشرو داریم و هدفم برای امسال گرفتن مدال های باارزش است هدف بلند مدتم نیز کسب طلای المپیک است.

قهرمان زنجانی وزنه برداری آسیا این قهرمانی را حاصل 9 سال تلاش خود و اطرافیان عنوان کرد و گفت : از تمام مربیانم در زنجان و تیم ملی کمال تشکر را دارم که در همه حال پشتیبانم بوده اند .

شایان ذکر است : مسابقات وزنه برداری قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا 31 فروردین ماه تا 10 اردیبهشت ماه در شهر اورگنج ازبکستان با حضور حسین سلطانی (دسته 77 کیلوگرم) و امیر عزیزی (دسته 105 کیلوگرم) ملی پوشان زنجانی در حال برگزاری است

انتهای پیام/ن

 

قهرمانی وزنه بردار زنجانی  در رقابتهای قهرمانی نوجوانان و جوانان 2018 آسیا 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.