سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشت برخی محصولات آب بر در شهرستان سرپل ذهاب محدود می شود

رئیس اداره آب منطقه ای شهرستان سرپل ذهاب بر ضرورت تغییر الگوی کشت و محدودیت برخی کشت های پرآب تاکید کرد.

مرادی  رئیس اداره آب منطقه ای شهرستان سرپل ذهاب در  جلسه با موضوع مدیریت منابع آب ،نظارت و کنترل هدفمند، بهینه سازی مصرف و آمادگی و مقابله در برابر تنش آبی از طریق اتخاذ سیاست های تغییر الگوی کشت و محدودیت کشت محصولات پر آب در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، گفت: از این نظر لازم است در شهرستان سرپل ذهاب هم به تناسب تغییرات اقلیمی و آسیب های زیست محیطی در کشت برخی محصولات محدودیت اعمال گردد.

وی اضافه کرد: اجرای قانون مدیریت منابع آب بویژه ماده 45 مبنی بر توزیع عادلانه آب مد نظر قرار می گیرد .

فرماندار سرپل ذهاب در ارتباط با مدیریت منابع آب عنوان نمود: فرهنگ سازی نحوه استفاده از منابع آب و آموزش سازوکارهای نوین علمی در بهینه سازی مصرف آب در کشاورزی ،صنعت و خدمات باید سرلوحه سیاستگذاری و برنامه ریزی باشد .

وی  اضافه کرد :اداره آب با همکاری بخشداران و دهیاران نسبت به اطلاع رسانی ، حسن نظارت و بهینه کردن مصرفی منابع آب اقدام کند .

 جمالی نیا در ارتباط با نصب کنتورهای هوشمند اظهار داشت: نصب کنتور بر روی چاه های دیزلی و برقی با بررسی جوانب مختلف ، پرداخت تسهیلات، در نظر داشتن مسائل فنی و ضریب بهره وری آب باشد.

وی در پایان عنوان داشت:کشت محصولات جایگزین با سنجش مختصات زیست محیطی منطقه ،مزیت نسبی ، حراست از منابع آب زیرزمینی و بهینه سازی منابع آب باشد .

انتهای  پیام/ز

کشت محصولات جایگزین با سنجش مختصات زیست محیطی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.