سرپرست شرکت آبفار استان کرمانشاه گفت: با توجه به کاهش محسوس بارش ها در سطح استان ،از روستاییان عزیز تقاضا داریم نسبت به صرفه جويي و درست مصرف كردن آب اهتمام لازم را داشته باشند .

صرفه جویی در مصرف آب ضرورتی برای همه فصول سالشوهانی سرپرست شرکت آبفار استان کرمانشاه   در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه، با اشاره به اینكه باید با صرفه جویی در مصرف آب، نیاز آیندگان را از این مایع حیاتی نیز برآورده کنیم، بیان کرد: صرفه جویی در مصرف آب ضرورتی برای همه فصول است که انتظار می رود روستاییان در تمامی فصول این موضوع مهم و حیاتی را رعایت کنند و چنانچه قدر آب را ندانیم و در مصرف آن حداعتدال را رعایت نکنیم، در آینده با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی میزان مصرف آب شرب در سطح روستاهای استان را به نسبت جمعیت ، بیش از حد مجاز اعلام کرد و تصریح کرد: در حالیکه الگو و متوسط مصرف روزانه آب در روستاهای کشور بین 150تا 200 لیتر در شبانه روز است اما در برخی از روستاهای استان این میزان به 350 لیتر نیز می رسد.

شوهانی در ادامه بیان داشت هم اکنون تعداد 139 روستای سطح استان از طریق تانکر سیار آبرسانی میشوند و پیش بینی می شود این تعداد در فصول گرم سال به400 روستا افزایش یابد.

سرپرست شرکت آبفار استان کرمانشاه : استفاده از شیرهای كم مصرف، عدم شستشوی خودرو، فرش و حیاط با آب آشامیدنی و عدم آبیاری فضای سبز منازل با آب شرب را به عنوان برخی از راههای صرفه‌جویی عنوان كرد.

 

انتهای پیام/ز

 


صرفه جویی در مصرف آب ضرورتی برای همه فصول است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.