مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: برنامه ریزی شده که در سال جدید 55 هکتار کشت گلخانه ای در استان کرمانشاه توسعه یابد.

برنامه ریزی برای توسعه 55 هكتار كشت گلخانه ای در استان كرمانشاه زارعی  مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه  در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های   باشگاه خبرنگاران جوان  ازکرمانشاه ؛ گفت: در سال 96 سطح گلخانه های استان حدود 42 هکتار بود که با پیگیری های سازمان جهاد کشاورزی در سال گذشته، در حال حاضر سطح گلخانه های استان به 50 هکتار رسیده است.

وی تولیدات گلخانه ای استان را شامل محصولات خارج از فصل، گل شاخه بریده و توت فرنگی اعلام کرد.

زارعی با اشاره به تدوین برنامه افزایش 100درصدی سطح کشت گلخانه ای برای سال جدید تصریح کرد: حمایتهای تسهیلاتی ویژه ای برای ایجاد و توسعه گلخانه ها در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اضافه کرد: برای متقاضیان جدید احداث گلخانه و گلخانه های غیر فعال تسهیلات با سود 6 و 4 درصد در مناطق محروم و جنگ زده در نظر گرفته شده است.

 زارعی گفت: همچنین برای توسعه شهرک های گلخانه ای در سطح 416 هکتار در قالب 15 شهرک گلخانه ای در شهرستانهای کرمانشاه، صحنه، پاوه، روانسر، اسلام آبادغرب و سرپل ذهاب در برنامه ششم در نظر گرفته شده است که می تواند در زمینه ایجاد اشتغال و تولید درآمد و صادرات نقش بسزایی ایفا کند.

وی افزود: در کشت های گلخانه ای میزان مصرف آب بسیار کم بوده بطوریکه مصرف آب 6 برابر کمتر از فضای باز بوده و میزان تولید نیز 6 برابر می باشد که به همین دلیل از لحاظ درآمدزایی بسیار باصرفه اقتصادی می باشد.

گفتنی است اشتغال زایی هر هکتار گلخانه به طور مستقیم 12 نفر می باشد.

 

انتهای پیام/ز

 

اشتغال زایی هر هکتار گلخانه به طور مستقیم 12 نفر است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.