سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شکایت فلسطین از رژیم صهیونیستی به دلیل نقض معاهده ضد نژادپرستی سازمان ملل

فلسطین به دلیل اقدامات نژادپرستانه و تبعیض آمیز رژیم صهیونیستی علیه این رژیم طرح شکایت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، دیپلمات‌های فلسطینی حاضر در ژنو به دلیل نقض معاهده ضد نژاد پرستی سازمان ملل علیه رژیم صهیونیستی طرح شکایت کردند.

این شکایت از سوی سفیر فلسطین در سازمان ملل به ناظران کنوانسیون اجرای معاهدات این سازمان تحویل داده شد. در این شکایت، رژیم صهیونیستی به اتخاذ سیاست‌ها و اقدامات نژاد پرستانه با هدف جابجایی و جایگزینی مردم فلسطین به منظور ایجاد یک حکومت استعماری متهم شده است.

در این شکایت ۳۵۰ صفحه‌ای آمده است تجاوز به سرزمین‌های اشغالی با هدف حفظ جمعیت عمدتا صهیونیست در سرزمین تاریخی فلسطین است. در ادامه این طرح شکایت نوشته شده است نه تنها ایجاد چنین رژیمی در نوع خود تبعیض آمیز است، بلکه اقدامات صورت گرفته به دست رژیم صهیونیستی نیز نژادپرستانه و در راستای نقض حقوق اساسی و بنیادین مردم فلسطین است.

در این شکایت تصریح شده است که مردم فلسطین شدیدا از حق "آزادی حرکت" محروم هستند و خانه و سرزمینشان از سوی رژیم صهیونیستی تخریب و اشغال شده است.

اسرائیل "معاهده بین‌المللی رفع هرگونه تبعیض نژادی" را در سال ۱۹۷۹ امضا کرده است. این نخستین شکایت رسمی فلسطین از اسرائیل به دلیل نقض این معاهده است. اجرای این معاهده از سوی ۱۸ کارشناس مستقل تحت نظارت قرار می‌گیرد که در حال حاضر این کارشناسان مسئول رسیدگی به شکایت مطرح شده از سوی فلسطین علیه رژیم صهیونیستی هستند.

انتهای پیام/

فلسطین از رژیم صهیونیستی شکایت کرد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.