سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه رتبه اول مبارزه با آفت سن در کشور دارد

معاون بهبود و توسعه سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: مبارزه با سن مادر استان کرمانشاه در سال زراعی جاری با سمپاشی بیش از 130 هزار هکتار از اراضی خود در رتبه اول کشور به خود اختصاص داد.

معاون  بهبود و توسعه سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه، گفت : از ماه ها قبل تمامی برنامه ریزی ها و نظارت ها توسط کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی صورت گرفته است و سموم مورد نیاز تدارک دیده شده است.

صفوی  گفت: در مرحله اول مبارزه با سن مادر  ، استان کرمانشاه در سال زراعی جاری با سمپاشی بیش از 130 هزار هکتار از اراضی خود در رتبه اول کشور در خصوص مبارزه با سن گندم قرار دارد و در مرحله دوم نیز این طرح با جدیت پیگیری خواهد شد تا بتوانیم بهترین محصول را عاری از هرگونه سن زدگی از کشاورزان خریداری نماییم .

وی افزود : کارگاه آموزشی نحوه ارزیابی سن گندم :به منظور ایجاد وحدت رویه در نحوه تشخیص و ارزیابی سن زدگی جهت خرید تضمینی گندم در سال 97 ، کارگاه آموزشی نحوه ارزیابی سن گندم در استان کرمانشاه برگزار گردید .

صفوی همچنین با اشاره به بحث خرید تضمینی محصولات کشاورزی ، یکی از مهمترین مراحل خرید تضمینی را تشخیص درست سن زدگی و ثبت دقیق آمار آن در سامانه جامع خرید تضمینی دانست و از کارشناسان و ناظرین خواست تا بالاترین دقت را در این امر مهم داشته باشند.

این مقام مسئول از کشاورزان نیز خواست تا با مبارزه کامل و به موقع با آفت مضر سن گندم ، محصولی با کیفیت را تحویل سیلوهای ذخیره سازی استان نمایند و از جهتی نیز مانع ضرر مالی خود گردند.

رحیمی مدیر عامل شرکت غله و بازرگانی استان کرمانشاه  در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه، گفت:   مبارزه با آفت سن گندم  از اهمیت فراوانی برخوردار است و این  آفت مضر بر کیفیت نان تولیدی تاثیرات منفی دارد و گندم های با درصد سن زدگی بالا نیز به هیچ عنوان نبایستی وارد چرخه خوراک انسانی گردد .

 

وی گفت: بنا بر دستور العمل خرید تضمینی گندم در سال 97 ، در محموله های دارای تا 2 درصد سن زدگی وجهی از کشاورزان کسر نخواهد شد اما در محموله های سن زدگی بالای 2 درصد تا 4 درصد هر کیلو 250 ریال و در محموله های بالای 4 درصد هر کیلو 350 ریال از کشاورزان کسر خواهد شد.

انتهای پیام/ز

 تشخیص آفت سن مادر در خریدهای گندم ضروری است 

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.