سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عبدالله: حملات تروریستی نمی تواند مانع برگزاری انتخابات شود

رئیس اجرائی دولت افغانستان در واکنش به انفارهای خونین کابل و بغلان با صدور پیامی تاکید کرد که این اقدامات تروریستی نمی تواند مانع برگزاری انتخابات شود.

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «عبدالله عبدالله»، رئیس اجرائی دولت افغانستان در واکنش به انفارهای خونین کابل و بغلان با صدور پیامی تاکید کرد که این اقدامات تروریستی نمی تواند مانع برگزاری انتخابات شود.

در پیام ریاست ارائی دولت افغانستان آمده است: «تروریستان امروز به شهروندان آگاه، با همت و سربلندی حمله کردند که می رفتند تا سرنوشت خود و کشورشان را به‌گونۀ مسالمت‌آمیز رقم بزنند و آیندۀ خود و کشورشان را تضمین نمایند. آنها همچنان دانش‌آموزان و نوجوانان بی‌گناه را مورد حملۀ کور خود قرار دادند. »

این بیانیه افزوده است: «امروز تروریستانِ کوردل و قسی‌القلب، آزادی، برابری و مردم‌سالاری را هدف قرار دادند. این جنایت کاران با چنین حملاتی، تلاش می‌ورزند از پیشرفت، آبادی و آزادی افغانستان جلوگیری کنند. اما مردم افغانستان همواره ثابت کرده‌اند که تسلیم چنین اهداف شوم و براندازانه نخواهند شد.»

عبدالله افزود: «حملاتی از این دست نمی‌تواند از برگزاری انتخابات و حق تعیین سرنوشت سیاسی توسط شهروندان کشور جلوگیری کند. مردم افغانستان با قبول دشواری‌ها ثابت کرده‌اند که به پروسۀ سیاسی و مردم‌سالاری متعهد هستند.»

ریاست اجرائی دولت افغانستان در این پیام تاکید کرد: «حکومت افغانستان مطابق زمان تعیین شده متعهد به برگزاری انتخابات به موقع و شفاف می‌باشد. هیچ گزینه و بدیلی در برابر انتخابات وجود ندارد.»

گفتنی است که صبح امروز انفجاری مهیب در نزدیکی یک مرکز ثبت نام انتخاباتی در کابل نیز به وقوع پیوست که 31 کشته و 54 زخمی بر جای گذاشت. گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله تروریستی کابل را به عهده گرفت.

همچنین ظهر امروز انفجاری در نزدیکی یک مرکز انتخاباتی در ولایت بغلان رخ داد که 9 کشته و زخمی بر جای گذاشت.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.