سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشاور عالی کمیسیون بهداشت مجلس مطرح کرد؛

هزینه‌های آزمایشگاه‌ها با تعرفه‌ها همخوانی ندارند/ مشکلات آزمایشگاه‌ها در پی تاخیر در پرداخت مطالبات

زالی با بیان اینکه تعرفه‌های آزمایشگاهی باید بر اساس قیمت تمام شده باشد از ناهم‌خوانی هزینه‌های آزمایشگاه‌ها با تعرفه‌ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  علیرضا زالی مشاور عالی کمیسیون بهداشت مجلس در یازدهمین کنگره بین‌المللی و شانزدهمین کنگره کشوری ارتقای خدمات آزمایشگاهی که امروز در برج میلاد برگزار شد، اظهار کرد: آزمایشگاه‌ها یکی از گروهای مهم و حیاتی محسوب می‌شود؛ تجهیزات آزمایشگاهی باید به روز باشند تا بتوان بسیاری از آزمایش‌ها را به طور دقیق انجام داد.

وی ادامه داد: مدیریت بخش عمومی آزمایشگاه‌ها امروزه یکی از مسائل مهم در کشور محسوب می‌شود زیرا هزینه‌های آزمایشگاه‌ها و قیمت‌های تمام شده با تعرفه‌ها همخوانی ندارند.

مشاور عالی کمیسیون بهداشت مجلس با بیان اینکه تعرفه‌های آزمایشگاهی باید بر اساس قیمت تمام شده باشد، افزود: قیمت تمام شده خدمات آزمایشگاهی باید به طور دقیق بررسی و تعرفه‌ها بر اساس آنها تعیین شود؛ متاسفانه باید بگوییم مواد مصرفی و حتی کیت‌های آزمایشگاهی با مسائل و موانع ارزی روبرو هستند.

زالی عنوان کرد: امروز آزمایشگاه‌ها با بحران دیگری تحت عنوان بدهی بیمه‌ها دست و پنجه نرم می کنند  و حتی مطالبات آنها از شرکت‌های بیمه‌گر حدود بیست سال است که باعث بروز مشکلاتی در این حوزه شده است.

وی یادآور شد: امروز غربالگری در علوم آزمایشگاه از جایگاه والایی برخوردار است به طوری که با یک آزمایش کوچک سلامت کودک تضمین و مشخص می‌شود.

برگزاری 23 پنل آموزشی در شانزدهمین کنگره کشوری ارتقای خدمات آزمایشگاهی

در ادامه مراسم رضا محمدی دبیر علمی کنگره گفت: در این کنگره 23 پنل برگزار و 129 نفر از استادان به عنوان سخنران شرکت دارند.

وی ادامه داد: در یازدهمین کنگره بین‌المللی ارتقاء کیفیت و شانزدهمین کنگره کشوری ارتقای خدمات آزمایشگاهی 144 سخنران داخلی و پنج سخنران خارجی حضور دارند که در حاشیه این کنگره 40 کارگاه آموزشی برگزار می‌شود؛ در این کارگاه‌ 40 سخنران داخلی و 12 سخنران خارجی تجربیات خود را در اختیار کارشناسان جوان قرار می دهند؛ در هر یک از کارگاه‌ها مسائلی در خصوص نیازهای کشورمان در حوزه آزمایشگاهی و انواع تست‌های آزمایشگاهی، آموزش‌ داده می‌شود.

وی تاکید کرد: امسال برای اولین بار در این کنگره جشنواره دانشجویان با هدف ایجاد انگیزه برای دانشجویان در زمینه‌های پایان نامه نقشه‌های مفهومی، مقاله و عکاسی برگزار می‌شود.

در ادامه مراسم سید مهدی بوترابی انجمن علوم آزمایشگاهی گفت: ارتقای کیفیت علوم آزمایشگاهی هدف اصلی برگزاری این کنگره است و در این همایش علمی موضوعات علمی مدیریتی و صنفی مطرح می‌شود.

رئیس یازدهمین کنگره بین‌المللی عنوان کرد: یازدهمین کنگره بین‌المللی و شانزدهمین کنگره کشوری ارتقای خدمات آزمایشگاهی، 23 موضوع مورد بحث قرار می‌گیرد که از این تعداد 6 موضوع صنفی و 17 موضوع علمی است.

وی یادآور شد: در این کنگره 40 کارگاه آموزشی با موضوعات نیازمندی‌های آزمایشگاه‌ها برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.