سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه اندازی صندوق حمایت از دانشجویان در دانشگاه گیلان

صندوق حمایت از دانشجویان در دانشگاه گیلان راه اندازی می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ محمد حسین امید رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور در مراسم نکوداشت مرحوم جعفر ابریشم چیان خیر گیلانی در رشت گفت: جعفر ابریشم چیان یکی از خیران برجسته در زمینه شکوفایی عرصه ها‌ی مختلف علمی در گیلان است.
وی افزود: ۶۰ بنیاد حمایت از دانشجویان با بیش از ۲ هزار خیر در دانشگاه‌های کشور وجود دارد که بنیاد خیریه حمایت از دانشجویان ابریشم چیان یکی از بنیاد‌های فعال و پیشرو در کشور است.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت: تاکنون بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان به دانشجویان از بنیاد حمایت از دانشجویان کمک شده است.
محمد حسین امید از راه اندازی صندوق حمایت از دانشجویان در دانشگاه گیلان خبر داد و گفت: این صندوق به وصیت مرحوم ابریشم چیان راه اندازی می‌شود.
مرحوم میر جعفر ابریشم‌چیان متولد ۲۰ خرداد سال ۱۳۰۹ بود و در امور کار‌های عام‌المنفعه زیادی در استان از جمله در دانشگاه گیلان و بیمارستان آریا پیشگام بود.
وی پس از گرفتن مدرک دکترای شیمی از دانشگاه بوردوی فرانسه به ایران بازگشت و در کنار تدریس در دانشگاه‌ها به مدرسه سازی و دانشگاه سازی مشغول شد.
جعفرابریشم چیان، خیر گیلانی دانشگاه ساز، بخش زیادی از دارایی خود را برای توسعه دانشگاه گیلان هزینه کرد.
مرحوم میر جعفر ابریشم‌چیان اسفندماه سال گذشته به دلیل کهولت سن به دعوت حق لبیک گفت و با حضور جمعی از فرهیختگان و دانشجویان در دانشگاه گیلان تشییع و بنا بر وصیتش در این مکان به خاک سپرده شد.

 

انتهای پیام/ق

تشکیل صندوق حمایت از دانشجویان در دانشگاه گیلان 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.