معاون حقوقي و امور مجلس وزارت علوم، تحقيقات و فناوري گفت:هم اکنون، 36 طرح خيرساز در دانشگاه هاي سراسر کشور با زيربناي 123 هزار مترمربع در دست اجرا است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران  همدان ؛ سيد جواد سادات نژاد در عمليات بتن ريزي نخستين طرح خيرساز دانشگاه ملاير و تبرک آن با خاک کربلا افزود: اين در حاليست که امروز در عرصه علم و فناوري غفلت کرده ايم و بايد از ظرفيت ها و پتانسيل هاي موجود در دانشگاه ها با جذب خيران بيشتر ستفاده کنيم.
وي گفت: امروز خيران علاوه بر ساخت و ساز، در عرصه پژوهش نيز وارد عرصه عمل شده اند و در اين راستا، نخستين بنياد نخبگان کشور نيز توسط يک فرد خير در کاشان بنا شد.
سادات نژاد گفت: ساخت طرح هاي خيرساز از سال 86 در دانشگاه هاي کشور آغاز شد و تلاش ما ترويج و توسعه اين شجره طيبه در تمامي دانشگاه هاي کشور است.
وي همچنين از راه اندازي مجمع خيرين دانشگاه ساز در 25 دانشگاه کشور خبر داد و افزود: فعاليت ستاد توسعه خيرين دانشگاه ساز قدمي مثبت براي ورود خيران و مردم در امر توسعه دانشگاه ها است و اين ستاد هم اکنون در دانشگاه هاي کشور در حال شکل گيري است.
دبير کميته خيرين وزارت علوم گفت: تبرک پايه هاي طرح خيرساز دانشکده علوم انساني و معارف قرآني دانشگاه ملاير، درس بزرگي از خيران است که در اين دانشگاه پايه ريزي شد.
ساداتي نژاد افزود: تاکنون 125 پروژه خيرساز در دانشگاه هاي کشور با 392 هزارو 690 مترمربع زيربنا انجام شده است.
وي گفت: از اين تعداد، 89 پروژه با زيربنايي حدود 270 هزار مترمربع مورد بهره برداري قرار گرفته است.
سادات نژاد آغاز ساخت طرح هاي خيرساز در دانشگاه هاي کشور را از سال 86 عنوان کرد و افزود: تاکنون 400 ميليارد ريال در زمينه ساخت طرح هاي خيرساز، توسط مردم خير سرمايه گذاري شده است.
وي تصريح کرد: اين در حاليست که وزارت علوم 50 درصد منابع مالي پروژه هاي خيران دانشگاه ساز را در راستاي حمايت از خيران تقبل مي کند./ع
برچسب ها: خیر ساز ، دانشگاه ، فناوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.