سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل شیلات استان سیستان و بلوچستان:

برای صید کشتی‌های چینی در دریای عمان مجوز صادر نشده است

مدیرکل شیلات استان سیستان و بلوچستان گفت: مجوزی برای صید کشتی‌های چینی در محدوده چابهار و کنارک دریای عمان صادر نشده است.

هدایت الله میرمرادزهی مدیرکل شیلات استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: : برخی افراد در شبکه‌های اجتماعی شایعاتی مبنی بر صید کشتی‌های چینی در آب‌های سواحل مَکُّران (محدوده چابهار وکنارک) منتشر کرده اند که به هیچ وجه صحت ندارد.

وی با بیان اینکه حریم آب‌های ساحلی چابهار و کنارک ۱۲ مایل است، گفت: در این محدوده هیچ کشتی خارجی حق استفاده از ذخایر دریایی را ندارد.

وی بیان کرد: تعداد ۱۶ کشتی از نوع ترال متعلق به جمهوری اسلامی ایران که مجوز آن‌ها از سوی سازمان شیلات ایران صادر شده است در سال‌های قبل مشغول صید ماهی غیرماکول نظیر ماهی‌های یال اسبی، مرکب، اسکویید و ... بوده اند.

وی ادامه داد: صید ماهی‌های غیرماکول کشتی‌های ترال از نظر شرعی حرام است و این نوع ماهی‌ها مهاجر هستند که در این فصل از سواحل مکران تردد و سریع از دسترس خارج می‌شوند.

مدیرکل شیلات استان سیستان و بلوچستان گفت: چند سال قبل ۶۰ فروند کشتی ترال مشغول صید در چابهار و کنارک بوده اند که بعد‌ها پس از اعتراض صیادان و ورود دادستان کنارک و پیگیری نماینده مجلس به ۱۶ کشتی کاهش پیدا کرده است.

انتهای پیام/گ

کشتی های چینی مجوز صید در چابهار را ندارند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.